5. nap délelőtt Washingtonban:
National Air & Space
Museum Steven F. Udvar-Hazy Center
Elérkezett az utolsó napunk, melyet azért még elég rendesen
kihasználtunk. A National Air and Space Museumba mentünk, mely a
Smithsonian-múzeumcsalád tagja. (A Smithsonian-múzeumok ingyenesen
látogathatók!) Ez a múzeum két helyszínen várja a látogatókat: a főépület a
National Mallon, fiókintézmény pedig Washingtontól körülbelül 50 km-re, a
Dulles reptér közelében található. Mi ez utóbbit választottuk, mert amúgy is a
Dullesről indult a gépünk. Chantal elhozott minket ide nyitásra. Itt aztán el
is búcsúztunk tőle, majd még kb. 5 percet kellett várnunk mire bemehettünk.
Nemzeti Repülési- és Űrkutatási Múzeum
A National Air & Space Museum Steven F. Udvar-Hazy
Center 10 órakor nyit. A Steven F. Udvar-Hazy Center két hangárja egy magyar
származású amerikai üzletember, a légiközlekedési ipar élő legendája (Udvarházy
Ferenc István, szül.: 1946, Budapest) után kapta a nevét, akinek 65 millió
dolláros adománya tette lehetővé a központ létrejöttét.
 |
Nemzeti Repülési- és Űrkutatási Múzeum
National Air & Space Museum Steven F. Udvar-Hazy Center |
Itt is át kell esni egy biztonsági ellenőrzésen, mint a
többi múzeumban. A csomagjainkat a megőrzőben hagytuk. Kb. 20 percig magunk
jártuk a hangárt, majd visszamentünk a bejárat közelébe, ahonnan 10:30-kor
indult egy ingyenes vezetett túra.
Ebben a múzeumban kb. 300 kiállított repülőgép és űreszköz
található, ez a világ legnagyobb és legjelentősebb légiközlekedési és
űrkutatási gyűjteménye, mely lefedi a repülés történetének valamennyi
korszakát. A két hangárban (Aviation Hangar és James S. Mc Donnell Hangar) van, hogy
egymás alatt/fölött 3 repülőgép is lóg. Első ránézésre ijesztően zsúfoltnak
tűnik, de szerencsére vannak a magasban is járdák és kilátók, ahonnan
megnézhetjük a gépeket.
Az itteni gyűjtemény négy leghíresebb gépe a hirosimai
atombombát ledobó Boeing B-29 „Superfortress” típusú stratégiai bombázó,
az Enterprise űrsikló, a Lockheed SR-71 Blackbird felderítőgép, illetve
egy Air France színekben pompázó Concorde. De ezek mellett rengeteg más egyedi
gépet és eszközt is láthatunk itt, mint például a Discovery űrrepülőgépet, vagy
az Apolló űrhajó leszálló egységét. Itt van az a karantén, amelybe helyezték az
Apolló-11 utasait, miután visszatértek a Holdról, hogy nehogy valami fertőzést
hozzanak magukkal. Aztán láthatjuk a Gemini-VII űrhajó hőpajzsát is.
Megnézhetjük Felix Baumgarten kapszuláját, amiből 2012-ben 39
ezer méter magasból ejtőernyővel kiugrott.
Olyan repülőgépeket lehet itt megtekinteni, mint a Junkers
J52 „Tante Ju”, a Boeing-707-es repülőgép prototípusa, egy négy
hajtóműves, sugárhajtású utasszállító repülőgép, vagy az a napelemekkel
ellátott repülőgép, ami először repülte át Amerikát, vagy az a helikopter,
amelyik 1988-ban először repülte körbe a földet. Amelia Earhart Grumman G21
<Goose> kétéltű repülőgépe is itt található a múzeumban.
A katonai gépek között láthatunk egy a vietnámi
háborúból ismert Bell UH–IH Iroquois amerikai fejlesztésű és gyártású
többcélú katonai szállító helikoptert, valamint Mig 15-öst, Mig 21-est, és
sok mást.
 |
| Lockheed SR-71 Blackbird |
 |
| Lockheed SR-71 Blackbird |
 |
| Lockheed SR-71 Blackbird |
 |
| Curtiss P-40E Warhawk (Kittyhawk IA) |
 |
| Vought F4U-1D Corsair |
 |
| A sárga balra fent a Ryan PT-22A Recruit, a fekete jobbra fent a Westland Lysander IIIa |
 |
| Sikorsky JRS-1 - Pearl Harbourt túlélt repülő |
 |
| NASA Oblique Wing Research Aircraft |
 |
| Boeing Vertol CH-46E Sea Knight |
 |
| Balra a Bell AH-1F Cobra, jobbra a Bell UH-1H Iroquois "Huey" Smokey III |
 |
| Bowlus 1-S-2100 Senior Albatross Falcon |
 |
| Naval Aircraft Factory N3N-3 |
 |
| Meserschmitt Me 163 B-1a Komet |
 |
| Republic-Ford JB-2 Loon missile |
 |
| Space Shuttle Discovery |
 |
| Space Shuttle Discovery |
 |
| Space Shuttle Discovery |
 |
| Space Shuttle Discovery |
 |
| Space Shuttle Discovery |
 |
| Space Shuttle Discovery |
 |
| Space Shuttle Discovery |
 |
| Space Shuttle Discovery |
 |
| Apollo Boilerplate Command Module |
 |
| Tracking and Data Relay Satellite (TDRS) |
 |
| Elöl az AGM-86A Cruise Missile, mögötte a zöld a Matador Missile, mögötte a fehér a Launch Vehicle, Pegasus XL |
 |
| Anti-Missile, Homing Overlay Experiment, (HOE) |
 |
| Elöl az AGM-86A Cruise Missile, mögötte a zöld a Matador Missile, mögötte a fehér a Launch Vehicle, Pegasus XL |
 |
| Elöl az Air-Launched, Anti-Satellite Missile (ASAT), hátul a Submarine-launched, Poseidon C-3 Missile |
 |
| RTV-N-15 Pollux Test Vehicle |
 |
| IUE Control and Display Console |
 |
| Astronaut equipments |
 |
| Astronaut equipments |
 |
| Wing, Rogallo Paraglider, Gemini |
 |
| Satellites |
 |
| Mary Baker Engen Restoration Hangar - Szerelőcsarnok |
 |
| NASA mobile Quarantine Facility - Mobil karantén |
 |
| Focke-Achgelis Fa 330A |
 |
| Arado Ar 234 B-2 Blitz (Lightning) |
 |
| Focke-Wulf Fw 190 F-8/R1 |
 |
| Republic P-47D-30-RA Thunderbolt |
 |
| Junkers Ju 52/3m - D-ADLH |
 |
| Boeing B-29 Superfortress "Enola Gay" |
 |
| Boeing B-29 Superfortress "Enola Gay" |
 |
| Boeing B-29 Superfortress "Enola Gay" |
 |
| Boeing B-29 Superfortress "Enola Gay" |
 |
| Grumman G-22 Gulfhawk II |
 |
| Bowlus BA-100 Baby Albatross |
 |
| Bellanca C.F. |
 |
| Stits SA-2A Sky Baby |
 |
| Boeing 307 Stratoliner "Clipper Flying Cloud" |
 |
| Goodyear Blimp! |
 |
| Sikorsky YH-19A |
 |
| Globe Swift GC-1A (NC80518) |
 |
| Goodyear "Pilgrim" Gondola |
 |
| Gondola, Breitling Orbiter 3 |
 |
| Curtiss F9C-2 Sparrowhawk |
 |
| Grumman G-21 Goose |
 |
| Felix Baumgartner's “Edge of Space” Capsule |
 |
| Alan Eustace Suit |
 |
| Grumman F8F-2 Bearcat "Conquest 1" |
 |
| The Wright 1908 Fort Myer Flyer |
 |
| The Wright 1908 Fort Myer Flyer |
 |
| Langley Aerodrome A |
 |
| Caudron G-4 |
 |
| Caudron G-4 |
 |
| Caudron G-4 |
 |
| Benoist-Korn Type XII |
 |
| Fowler-Gage Biplane |
 |
| Boeing FB-5 Hawk |
 |
| Farman Sport |
 |
| Vought-Sikorsky XR-4C |
 |
| Horten Ho 229 V3 |
 |
| Grumman F-14A Tomcat (kinyitható szárnyakkal) |
 |
| Lockheed Martin X-35B STOVL (a repülő helyből, függőlegesen fel tud szállni) |
 |
| McDonnell F-4S Phantom II |
 |
| Sikorsky HH-52A Seaguard |
 |
| Elöl a Nakajima J1N1-S Gekko, mögötte a másik fekete a Northrop P-61C Black Widow, és a sárga balra a Northrop N-1M |
 |
| Sikorsky X2 Helicopter |
 |
| Gondola, Double Eagle 2 |
 |
| Boeing 367-80 Jet Transport N70700 |
 |
| Boeing 367-80 Jet Transport N70700 |
 |
| Alul a Lockheed Super Constellation L-1049F, fölötte a Globe Swift GC-1A (NC80518), afölött pedig a Virgin Atlantic Global Flyer |
 |
| Fulton Airphibian FA-3-101 |
 |
| Balról jobbra: Bell Model 30 Ship 1A Genevieve, Bell 47B, Bell 130, Robinson R44 Astro G-MURY, Kellett XO-60 |
 |
| Concorde, Fox Alpha, Air France |
 |
| Concorde, Fox Alpha, Air France |
 |
| Spad XVI |
 |
| Halberstadt CL.IV |
 |
| Baldwin Red Devil |
 |
| Curtiss N-9H |
 |
| Donald D. Engen Observation Tower |
 |
| Dulles Airport |
„Az égbe szálló repülőgép az egyetlen remény, az egyetlen
lehetőség, hogy kijussunk a nagyvilágba.” - Steven F. Udvar-Hazy (Udvarházy
Ferenc István)
Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg másokkal is! Ha nem szeretnél lemaradni a következő utazásunkról, akkor kövess minket a Mindenütt jóóó blog Facebook oldalán, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz!
LINKEK/FORRÁSOK:
Smithsonian Intézet MAGYARul: https://hu.wikipedia.org/wiki/Smithsonian_Int%C3%A9zet
Udvarházy Ferenc István MAGYARul: https://hu.wikipedia.org/wiki/Udvarh%C3%A1zy_Ferenc_Istv%C3%A1n
LeRoutard útikönyv sorozat États-Unis Nord-Est c. kötete 2013/2014-es kiadás, ISBN 978-2-01-245641-9
(A bejegyzésben található képek egy részét Laca és
Laurent készítette.)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése