2018. július 8., vasárnap

Technik Museum Sinsheim




Technik Museum Sinsheim

Cím: Museumsplatz, 74889 Sinsheim, Németország
Telefon: +49 (0) 7261 9299 0
Fax: +49 (0) 7261 9299 70

Nyitva az év minden napján!



Sinsheim városa Németországon belül Baden-Württembergben található. Legfőbb nevezetessége a Technik Museum, melyet már messziről, az A6-os autópályáról is jól látni, ugyanis magas állványokon van elhelyezve egy Concorde és konkurenciája, egy Tupoljev TU-144-es. A világon csak itt látható egymás mellett a Concorde és a TU-144, melyek a hangsebességnél gyorsabb utasszállítás úttörő repülőgépei.




Technik Museum Sinsheim-ban látható járművek egy része a szabadban van kiállítva, így érdemes jó időben ellátogatni ide. A kiállított járművek óriási száma miatt egy teljes napot simán eltölthetünk itt.

Már a parkolókban is láthatunk néhány repülőgépet.




A szabadban elhelyezett nagyobb repülőgépek többségét belülről is megnézhetjük. Egy meleg, napsütéses nyári napot fogtunk ki, így ezekben a repülőkben elég meleg volt. Mivel csak egy ajtajuk van nyitva, ami ki- és bemehetünk, elég levegőtlenek is.

A látogatást a Concorde-dal és a Tupoljev TU-144-essel kezdtük. Ezeknél szabályozva van, hogy hány ember lehet bent egyszerre, egy számlálókapu biztosítja, hogy még élvezhető legyen a „tömeg” a gépek belsejében.

A Concorde az Air France és a British Airways által üzemeltetett szuperszonikus utasszállító repülőgép, amelynek sebessége elérte a 2500 km/h-t, vagyis túlszárnyalta a hangsebesség kétszeresét. Elsőként 1969-ben emelkedett a levegőbe, és 1976-tól 27 éven keresztül állt szolgálatban. Általában a londoni Heathrow és a párizsi Charles de Gaulle repülőtérről repült a New York-i John F. Kennedy repülőtérre. Sok rekordot felállított, ezek közül a legjelentősebb a London és New York közötti 2 óra, 52 perc és 59 másodperces repülőút volt, 1996. február 7-én. 











A Tupoljev Tu-144 szovjet gyártmányú, hangsebesség feletti repülésre képes utasszállító gép volt, a Concorde-ot megelőzve a világon az első. A repülőgépet az Alekszej Tupoljev vezette Tupoljev tervezőiroda fejlesztette ki.
A Tu-144 először 1968. december 31-én szállt fel a Tupoljev OKB Moszkva melletti zsukovszkiji gyárából, két hónappal az Aérospatiale/British Aircraft Corporation által gyártott Concorde előtt. A Tu-144 elsőként 1969. június 5-én lépte át a hangsebességet, és 1970. november 12-én az első utasszállító gép lett, amely átlépte a 2 Mach sebességet. Ezzel korának leggyorsabb utasszállítójává vált.











A MALÉV TU-134-es (HA-LBH), a múzeum egyetlen (?) magyar vonatkozása, a két „ikon” mellett kapott helyet.



Az udvaron a repülőbépek mellett játszóteret, padokat, és hátrébb páncélozott járművekből álló hosszú sort találunk.














A múzeum épületei nagyon zsúfoltak. Amerikai álomautók, katonai kiállítás világháborús harci eszközökkel, járművekkel, egyenruhákkal, mezőgazdasági és kereskedelmi gépek, biciklik, Forma-1-es járművek és egyéb világrekorder járművek, lokomotívok, gőzgépek és vonatok is láthatók itt.
A kiállítás szervezői a legekre specializálódtak. Bár a járműveket témák szerint csoportosították, azért egy picit rendezetlennek tűnik a kiállítás. Mondjuk ennyi mindent ilyen „kis” helyen elég nehéz lehet jól elrendezni.




A világ legnagyobb tánctermi orgonája-t is láthatjuk itt, sőt mi több, hallhatjuk is!


VIDEO!!!






A Tyrrell Racing Organisation (röviden Tyrrell) egy volt Formula–1-es csapat, amelyet Ken Tyrrell alapított 1958-ban. Kezdetben alacsonyabb osztályokban szerepeltek, majd 1968-tól 1998-ig a Formula–1-ben is részt vettek, saját építésű autókkal. A legemlékezetesebb győzelmük az 1976-os svéd nagydíjon volt, amikor kettős győzelmet arattak, a Derek Gardner tervezte P34-essel. A P34-es volt az első (és egyetlen) sikeres hatkerekű F1-es autó.

Tyrrell P34 a jobb alsó sarokban, a dobozban
A Tyrrell P34-es volt az első (és egyetlen) sikeres hatkerekű F1-es autó.

A Tyrrell P34-es volt az első (és egyetlen) sikeres hatkerekű F1-es autó.
(Kép forrása)






A tűzokádó Brutus története a második világháborúig nyúlik vissza. Néhány őrült (?) német úgy döntött, versenyautót építenek egy V12-es, BMW által gyártott repülőgépmotor köré.







VIDEO!!!







A Blue Flame (Kék Láng) egy amerikai tervezésű és építésű, rakétameghajtású autó, a világ leggyorsabb szárazföldi járműve. Az 58 ezer lóerős csoda több mint 1000 km/h óra végsebességet ért el, és 13 éven át tartotta az autók szárazföldi sebességi rekordját 1 mérföldön és még további 14 éven át 1 km-en is. Továbbá a Blue Flame volt az első szárazföldi sebességrekorder jármű, amely képes volt átlépni a bűvös 1000 km/h-s álomhatárt, valamint az első, amely rakétameghajtású volt.







Az autók kiállításán láthatjuk Benz úr első háromkerekűjének egy precíz utánépítését. (Az első automobil egy berlini múzeumban látható.)




Mercedes W150/770K Cabriolet
Hitler páncélozott autója, melyet felvonulások alkalmával használtak.
Majdnem 5000 kg-ot nyomott, 230 lóerős volt, így elérte a 140 km/h-s sebességet.

Mercedes-Benz G4
72 darabot gyártottak ebből a típusból. Náci vezetők autói voltak, Mussolini és Franco is kapott 1-1 ilyet ajándékba.

Mercedes W150/770K Cabriolet
Heinrich Himmler (náci vezér) páncélozott autója. 
Majdnem 5000 kg-ot nyomott, 230 lóerős volt, így elérte a 140 km/h-s sebességet.
Biztosnági okok miatt azonban csak 80 km/h-val mentek vele, mert a gumik nem bírták volna.

Tiger-Hai 2 tengeralattjáró







A Peugeot „vis-à-vis” volt az egyik első francia autó, és az egyik legrégebbi autó a klasszikus autók gyűjteményében. A „vis-à-vis” elnevezés az ülés helyzetét írja le, ahol az utasok egymás felé néztek, azaz szemtől szemben, ami a „vis-à-vis” tényleges jelentése.




























Óriási a múzeum, telis-tele zsúfolva. Biztosan nagyon sok mindent nem láttunk, de lehetetlenség is lett volna.


Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg másokkal is! Ha nem szeretnél lemaradni a következő utazásunkról, akkor kövess minket a Mindenütt jóóó blog Facebook oldalán, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz!



Ez is érdekelhet még:

Flugplatzmuseum Cottbus, Németország
National Air & Space Museum Steven F. Udvar-Hazy Center Washington, USA
Hangar-7 Salzburg, Ausztira
Zeppelin Museum Friedrichshafen, Németország
Douglas Super DC-3-as roncs Sólheimasandur, Izland
Museo per la memoria di Ustica Bologna, Olaszország


LINKEK / FORRÁSOK


A múzeum honlapja, és a múzeumban kapott információs anyagok.


(A bejegyzésben szereplő képek egy részét Laurent és M. Zoltán készítette.)

  

2 megjegyzés:

  1. A vis-á-vis szerepel/használatos a magyarban is :-) A Szüleimtől ismerem a szót magyar változatban "vizavé", ami annyit tesz visszafelé.

    VálaszTörlés

Köszönöm, hogy benéztél! / Thanks for your visit!