2017. szeptember 24., vasárnap

Audi múzeum - Ingolstadt, Németország




Audi museum mobile

 

Cím: Auto-Union-Straße 1, 85045 Ingolstadt, Németország
GPS: é. sz. 48° 46′ 58″, k. h. 11° 24′ 50″
Telefonszám: +49 (0) 800 2834444, +49 (0) 841 8937575
Fax: +49 (0) 841 8941860
e-mail: welcome@audi.de
Honlap: http://www.audi.com/foren/de/audi-forum-ingolstadt/audi-museum-mobile.html

Nyitva tartás:
Minden nap 09:00-18:00

 

Ingolstadt Bajorország hatodik legnagyobb városa. Itt működik az Audi gyár, mellette található a museum mobile autóközlekedési múzeum. Nem meglepő, hogy Magyarországon 2008 óta Ingolstadt testvérvárosa Győr.

Az Audi múzeum megtekintése mindenki számára kötelező! ;-) A tárlat végigvezet bennünket az Audi kezdeteitől a napjainkban ismert autócsodákig.

 

Az Audi-embléma négy karikája az Audi, a DKW, a Horch és a Wanderer márkákat szimbolizálja, amelyek 1932-ben az Auto Union AG név alatt egyesültek. 17 év múlva GmbH lett belőle. 1969-ben fuzionált az Auto Union és az NSU (Audi NSU). Az Audi AG 1985-ben az Audi NSU Auto Union AG-ből alakult. Számos jelentőségteljes fejlesztéssel járult hozzá az autóipar fejlődéséhez.

 
Az Ingolstadt-i múzeum egy üvegpalotába rejtett autós szentély. Annyira nem is rejtett, hisz az utcáról is látható például a 0. szinten lévő motoros kiállítás. És a bejárat előtt is egy autó fogad. (Jelen esetben egy NSU.)

 

 
0. szint

A múzeum bejárata a 0. szinten található. Itt lehet megvenni a belépőjegyet, itt van ruhatár, mosdó, a már említett motoros kiállítás, és a mozi.

A henger alakú épület felfedezését a legfelső emeleten (3. szint) kell kezdeni, ahová egy jópofa lifttel mehetünk fel. Időutazásra hív.

 
Látnivalók 3 szinten
 
Látnivalók 3 szinten
 
Látnivalók 3 szinten
 

3. szint

Itt 1899-1948 közötti járműveket láthatunk. Minden márka, ami köthető a négy karikához, itt képviselteti magát: jelen vannak a Horch, Wanderer, DKW, kezdeti Audi automobilok és számtalan DKW motorkerékpár, továbbá pár AutoUnion versenyautó.

Az itteni kiállítások címei: a) The Dream of Driving 1899-1918, b) Cars in Continuous Line Production 1919-1925, c) The Rolling Twenties 1926-1931, d) Germany Becomes Mobile 1932-1935, e) The Politics of Motorising the People 1936-1938, f) World War II 1939-1948, m) Motorsport: Success at the Frontier 1899-1948, és 4 technológiai állomás. A páternoszter a múzeum négy szintje között pörgeti megállás nélkül az autókat.

Horch, 1902





Bicikli, DKW motorral 1921


















Horch 10/35 PS, 1923 

Horch 10/35 PS, 1923

II. világháborús jáművek

II. világháborús autó






Első-, 4kerék-, és hátsókerék meghajtásos autók emelkedőn

Felfüggesztés-típusok


  

2. szint

Egy emelettel lejjebb már ismerősebb formákat láthatunk, itt vannak kiállítva az 1949-2001 közötti gyártmányok. Az itteni kiállítások címei: a) A New Beginning int he West 1949-1952, b) The Economic Miracle Gets Under Way 1953-1958, c) Dual Change of Course 1959-1968, d) Fortune Favours the Bold 1969-1979, e) Ont he Way to the Top 1980-1993, m) Motorsport: The Triumph of an Idea 1949-2001, páternoszter, 3 félbevágott motor és 2 technológiai állomás

Itt pár DKW, AutoUnion és NSU autó és motor típust láthatunk, majd jönnek a már nekünk is ismerős Audik a ’70-’80-’90-es évekből: az 50-es, a kocka 80-as, a „szivar” 100-as és természetesen a Quattro.

 
Horch 830 BL, 1953
 




NSU, 1977



Audi 50 LS, 1977

Audi 80 GLE


Audi Sport Quattro Coupé, 1984




Siegfried Wünsche TT Isle of Man, 1985 június

Siegfried Wünsche TT Isle of Man, 1985 június

Audi Rallye Quattro

Audi Rallye Quattro

Audi Rallye Quattro





2. szint
1. szint


2. szint
1. szint
 

1. szint

Itt időszakos kiállítások kapnak helyet. Van, hogy a legfrissebb darabokat, vagy modern különlegességeket, esetleg prototípusokat mutatnak itt be. Ottjártunkkor a Wankel-motorokról „Revolution - 60 years of the NSU/Wankel engine” (Forradalom - az NSU/Wankel motor 60 éve) címmel rendeztek kiállítást. Ez 2017. november 5-ig látható.

A különleges alkalmat a forradalmi rotációs motor koncepciójának 60. évfordulója adja. A Wankel-motor a belső égésű motorok egyik fajtája, amelyben a dugattyú a hagyományos belső égésű motoroktól eltérően nem alternáló mozgást végez, hanem vízszintes tengely körül forog egy speciális alakú hengerben. A meghajtás elvét Felix Wankel német mérnök dolgozta ki a XX. század első negyedében.


Az új technikát hosszas fejlesztés és hányattatás után az 1950-es években, az NSU-nál vették elő ismét. Elsőként az NSU ro80-asban került a piacra (995 köbcentis, 113 lóerős), átütő sikere nem volt, de később az NSU Prinz sport alapjaira épített NSU Spiderbe került bele.

NSU/Wankel DKM 54, 1957


NSU Spider

NSU Spider

NSU Spider
 











Mi több, hajó-, repülőgép- és motorkerékpár-motorok, valamint a különböző gyártók fűnyírói és fűrészei is bemutatják a progresszív technológia eseménydús történetét.

 










 
Ezen a szinten van a múzeum boltja is, valamint itt is együtt lifteznek szüntelenül a csigatempóban mozgó óriás páternoszteren az autók. A 0. szintre visszatérve egy önkiszolgáló éttermet is találunk.

Innen Ingolstadt belvárosába mentünk tovább.
FOLYTATÁS ITT!


 
Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg másokkal is! Ha nem szeretnél lemaradni a következő utazásunkról, akkor kövess minket a Mindenütt jóóó blog Facebook oldalán, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz!
 
 
 
LINKEK 

Audi museum mobile MAGYARul: https://hu.wikipedia.org/wiki/Museum_Mobile_(Audi_Forum)
Audi museum mobile hivatalos honlapja NÉMETül és ANGOLul: http://www.audi.com/foren/de/audi-forum-ingolstadt/audi-museum-mobile.html
Ingolstadt MAGYARul: https://hu.wikipedia.org/wiki/Ingolstadt
Wankel-motor MAGYARul: https://hu.wikipedia.org/wiki/Wankel-motor



(A bejegyzésben szereplő képek egy részét Laurent készítette.)


 

2 megjegyzés:

  1. Nem vagyok a lóerők ismerője, kedvelője, de egyszer ide is el szeretnék jutni. Nagyon régen jártam Ingolstadban, szép emlékeim vannak a városról.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nemsokára jön egy bejegyzés a belvárosi sétánkról is! ;-)

      Törlés