2016. szeptember 10., szombat

Lavagna, Sestri Levante - Olaszország

Lavagna

A nap nagy részét Bobbioban töltöttünk. Innen egy Lavagnába mentünk, ahol a szállásunkat foglaltuk az airbnb-n keresztül. Lavagna egy domboldalba épült, szűk kis utcák vittek fel a szállásunkhoz, ahol mindenfelé olajfa ültetvények voltak. Már megkezdték az előkészületeket a szürethez: a fák közé ki voltak feszítve a hálók, amibe majd a bogyókat leverik a fáról.

Házigazdánk gyorsan megmutatta a szobánkat és a házat, egy-két dolgot elmondott, hogy mi hol van, mit hova tegyünk, majd a barátaival lelépett. Nem különösebben búslakodtunk emiatt, mi is azt terveztük, hogy lemegyünk a tengerpartra körülnézni, vacsorázni. Sestri Levante volt a cél.

Jó dolog ez az airbnb... Ilyen kőlapokból épített házban laktunk. :-) Nagyon hangulatos volt.

Szűk kis utcák, és a hegytetőről a kilátás Sestri Levantére

Sestri Levante

Sestri Levante település Olaszországban, Liguria régióban, Genova megyében. A közel 20000 lakosú Sestri Levante körülbelül félúton található Genova és La Spezia között. A városnak két öble van: a Baia delle Favole (Mesék öble) és a Baia del Silenzio (Csend öble). Sestri Levante történelmi része valójában a félszigeten helyezkedik el, a Baia del Silenzio (más néven „Portobello”)-val az egyik oldalon és a Baia delle Favoléval a másikon.

Története

Sestri Levante egy tengerészeti és kereskedelmi központ volt. Eredetileg egy kis sziget volt egy hegyfokkal, később csatlakozott a szárazfölddel.
Már a római időkben is ismert volt, mint Segesta Tigullorum (vagy Tigulliorum), vagy egyszerűen Segesta.
909-ben egy Berengario nevű ember nyilatkozatában említették, amiben az áll, hogy területének egy részét átadták a Basilica di San Giovanni di Pavia (paviai Szent János bazilika)-nak a barbárok betörése után.
A középkorban Sestri Levante terjeszkedni kezdett, talán ekkorra tehető a vár megjelenése.
1133-ban, egy lavagnai nemesi család, a Fieschi megtámadta Tigulliot, az öblöt, ahol Sestri Levante található, de leverte őket a hatalmas Genovai Köztársaság, így Sestri Levante a köztársaság részévé vált, katonai védelemért.

Lavagna egyébként a Fieschi család ősi fészke, a család két tagja pápai trónon is ült.
1145-ben a San Colombano apátságot megszerezték a genovaiak, és később kastéllyá alakították.
1170-ben, Sestri Levantét megtámadta egy pisai haditengerészeti flottilla, de képes volt ellenállni a támadásnak.

Érdekességek

Dante Alighieri

Sestri Levantét megemlíti Dante Alighieri (mint „Siestri”) az Isteni színjáték 19. énekében (A sziréna és a fösvény páva).
„Siestri s Chiaveri közt szalad le gyorsan
egy szép folyócska; neve ős családom
címét diszíti a főrangu sorban.”

Tame Impala

Sestri Levante ausztrál Tame Impala együttes egyik számának címe is, mely a 2014-es Live Versions albumukon jelent meg.

Hans Christian Andersen

A Baia delle Favole (Mesék öble) a dán író, Hans Christian Andersen tiszteletére kapta a nevét, aki Sestri Levantéban töltött egy estét, 1833-ban.
Sestri Levante arról is híres, hogy minden évben megrendezik itt a Hans Christian Andersenről elnevezett Andersen Festivalt.
A Giardini Pubblici park mellett találtunk helyet az autónak, innen indultunk el a tenger felé a Viale Rimembrenzán.

A házak oldalán ilyen tök jó kis csempéket találtunk :-)

Ez az utca a félsziget csücske felé halad, és hamarosan jobbra ott is volt előttünk Sestri Levante egyik híres öble, a Baia delle Favole (Mesék öble) hosszú homokos partja, valamint egy kellemes tengerparti sétány. Pont lemenőben volt a nap, így érdekes színekben pompázott a táj.

Sétáltunk egy nagyot a parti sétányon, majd visszafelé indultunk, de most a másik öböl, a Baia del Silenzio felé.

A képeslapokon Baia delle Favole felől fényképezik a várost a tengerrel és a színes tengerparti házakkal.

Színes házak a parton

Basilica di Santa Maria di Nazareth

A Baia del Silenzio sokkal kisebb, sokkal védettebb, így sokkal hangulatosabb is.
Szívesen vacsoráztunk volna itt valamelyik kis helyen, kempingszéken, mezítlábas lábunkkal a homokban, de ezek a pici helyek mind teltházasak voltak.

Visszavettük a szandálokat, és hamarosan a Via XXV Aprilén találtuk magunkat. Ez az utca tele van helyes kis üzletekkel és főként tengeri herkentyűket felszolgáló kisebb-nagyobb éttermekkel.
Mi végül az utca folytatásán, a Corso Colombon ültünk be az osteria Cónbo nevű helyre. Ez éppen a Városházával (Comune Di Sestri Levante - Museo Archeologico) szemben volt, ami szépen ki is volt világítva.

A Városháza tornya
(Comune Di Sestri Levante)

Comune Di Sestri Levante - Museo Archeologico

osteria Cónbo

Bruschetta
(Az egyiknek már csak a hűlt helye látszik.)

Tagliata di lombatello

Gamberoni alla griglia

Sfogliatina, crema pasticcera e pistacchi

Ricotta bruciata al cioccolato

Vacsora után visszamentünk a szállásunkra, Lavagna városkába, a hegytetőre. A házigazdánkat nem láttuk, de nem is bántuk. Kimerültek voltunk, és egy jót szerettünk volna aludni, mert másnapra kellett az energia: Portofino -a legfotogénebb olasz kisváros- a cél!

Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg másokkal is! Ha nem szeretnél lemaradni a következő utazásunkról, akkor kövess minket a Mindenütt jóóó blog Facebook oldalán, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz!

LINKEK/FORRÁSOK:
Tame Impala Live Versions ANGOLul: https://en.wikipedia.org/wiki/Live_Versions
Hans Christian Andersen MAGYARul: https://hu.wikipedia.org/wiki/Hans_Christian_Andersen
Osteria Cónbo OLASZul: http://conbo.it/
Lavagna MAGYARul: https://hu.wikipedia.org/wiki/Lavagna

Panoráma útikönyvek sorozat, Itália kötet

(A bejegyzésben szereplő képek egy részét Laurent készítette.)

1. Nagyon szép tengerparti városok, különösen a naplementével! :-)

2. Tündériek az olasz falvak. Talán nem is voltam még ennyire "világ végi" falucskában, mint ami a fenti fotókon látszik. De úgy tűnik, ettől még fontos szerepet tölt be a kultúrában :)

1. Igazi meglepetéseket tartogat ez az ország! Airbnb-nek hála, nem ez az első eset, hogy ilyen helyekre bukkantunk. ;-)

3. Lavagna nem egy falu. jobban oda kellene figyelni mielőtt ilyen téves információkat oszt meg. Lavagna nem nagy ugyan de egy kikötő település 12.500 lakossal. Azok a képek amit ön Lavagnanak mutatott be, valószínűleg Lavagna fölött van pl Santa Giulia stb ahonnan ha lejövünk Sestribe találjuk magunkat. De nem Lavagna városka. Ezek szerint el sem ment Lavagnaig, mert akkor láthatta volna a külömbséget.

1. Kedves Ismeretlen!
      Köszönöm a kioktató hozzászólását. De megvan a szállásunk pontos címe, úgyhogy nagyon jól tudom, hogy melyik településen szálltunk meg.
      (A település A magyar nyelv értelmező szótára szerint: csoportos emberi lakóhely.
      A településeket pedig többféleképpen szokták kategorizálni. Például típusa szerint lehet tanya, telep, falu, város, nagyváros, világváros stb.)