2023. július 31., hétfő

Mátraháza - Erdei fogócska

Nyomozós kalandtúra a Mátrában

Sok szép gyermekkori emlékem van a Mátrából, többször nyaraltunk itt. Szívesen emlékszem általános iskolából az akadályversenyekre is. Mi szerencsések voltunk, mert közel volt a Mogyoródi-patak, mely egy erdős részen folyik át. Ezek a versenyek itt zajlottak, a kis erdőben.

Deák-Ember Ágit (igaz, nem személyesen, de) régről ismerem, ő is blogger, övé a „Csak csináld!” blog. Mivel kedvenc helyük a Mátra, pár éve a család Budapestről Mátraszentimrére költözött. Lelkesedésüket másokra is próbálják átragasztani, ennek eredménye a ”Mátra Mánia” oldal. Nyomozós túrákkal, gyalogos vagy kerékpáros vezetett túrákkal, erdei piknikkel, erdőmerüléssel várják és segítik az érdeklődőket.

Mivel a nyomozós túra ötvözi a már említett gyerekkori emlékeimet, úgy döntöttem, hogy keresztfiaimat meglepem egy ilyen kalandtúrával. Mivel ebből is van többféle, a gyerekek szüleivel együtt a Mátraháza - Erdei fogócska nevűt választottuk ki. A két gyerkőc előtt titokban tartottuk a történetet, így nekik az egész meglepetés volt.

A túra útvonalát és a feladatlapot e-mailben, egy pdf fájlban kaptam meg a túra árának befizetése után.

Mátraháza - Erdei fogócska

Ez a körtúra Mátraháza nagy parkolójából indul és választható, hogy a 4 vagy 6 km-es távot járjuk végig. A hosszabbik is kb. 3 óra alatt teljesíthető. A túra első szakasza teljesen ugyanaz mindkét távon, kb. 2 km után kell eldönteni, hogy a rövid vagy a hosszú útvonalat teljesítjük-e. Mi úgy terveztük, hogy a 6 km-est járjuk végig, és így is tettünk. Útközben kódokat kellett megfejteni és gyűjteni. Az egésznek egy izgalmas történet adott keretet. Nekünk gyerekek után kellett nyomoznunk, és az volt a legviccesebb, amikor a túra végén a megadott helyen (persze tök véletlenül) megláttunk két magában ücsörgő gyereket. Ők persze a szüleiket várták az egyik asztalnál, de ezen így is nagyon jót nevettünk.

Naphimnusz park

A parkot 2002-ben a ferences rend készítette a templom mellett, a Mátrát látogató turisták részére.

Veronika rét

Régi síugrósánc

Tündi forrás

Kőomlás

Szakadék

Ez egy rövid szakasz (kb. 100-150 m), ahol nagyon meredek részen kell lefelé haladni! Ezen a durva részen pár éve jártam már másokkal, amikor a Kékestetőre kirándultunk.

Vörösmarty turistaház

A túra a mátraházi nagy parkolónál ért véget, ahol eddigre már nyitva voltak a büfék, úgyhogy itt meg is jutalmaztuk magunkat némi harapnivalóval. Itt a kódfejtő kulcs segítségével megfejtettük a feladványt, amit később e-mailben elküldtünk a Mátra Mánia csapatának. Tőlük hamarosan meg is érkezett a fiúknak az oklevél a nyomozós, kódfejtő kalandtúra sikeres teljesítéséről.

Cím: Mátraháza, Magyarország
Hivatalos honlap: Mátra Mánia
E-mail: INFO@MATRAMANIA.HU
Telefon: +36706077286, +36703920901, +3637397633

A fényképek készítésében segítségemre volt ezúttal Peti is.

Ha tetszett a bejegyzés, köszönöm, ha megosztod a linket másokkal is. A cikket viszont légy szíves, ne másold!

Ha máskor is szeretnél velünk utazni, inspirációért kövess minket a Mindenütt jóóó blog Facebook oldalán, vagy a blog youtube csatornáján, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz!