2018. augusztus 18., szombat

Cím: Am Anger 10, 91785 Pleinfeld - Ramsberg, Németország
Telefon: +49 9144 92750
Fax: +49 9144 927519

A Brombachsee egy víztározó a Mittelfranken régióban, mely 3 részből áll: a Großen Brombachsee, a Kleiner Brombachsee és az Igelsbachsee. A két kisebb tavat egy-egy gát választja el a nagy tótól. A három tó együttes tárolási kapacitása 154 millió m3, a víz felszíne 12,1 millió m2, ezzel Frankónia legnagyobb tava és Németország második legnagyobb víztározója. A Brombachsee környékén 5 természetvédelmi terület található. Nürnbergtől déli irányba kb. 40 km-re fekszik. A vízgazdálkodáson túl a tó pihenést és kikapcsolódást is kínál az oda érkezőknek.

Ezen a napon mi a Großen Brombachsee felé vettük az irányt. A Großen Brombachsee kb. 3 méterrel mélyebben fekszik, mint két másik társa.
Több szabadidős tevékenység közül választhatunk: a vízi sportok, mint például úszás, vitorlázás, szörf, kite szörfözés, kajakozás. A tó legfőbb turisztikai attrakciója azonban az MS Brombachsee, mely nem csak Európa legnagyobb utasszállító trimaránja, de az első is, mely belvízi úton közlekedik.

A trimarán háromtörzsű hajó, amelynek három törzse egymással párhuzamos. A trimaránt geometriája stabilizálja, tőkesúly nem kell bele. Ezáltal könnyebb, így kisebb a merülése, mint az egytörzsű hajóknak. Mérete a csónaktól (evezős vagy vitorlás) a nagy hajókig (tengerészeti járművek és autók szállítására alkalmas kompok) terjed. A három törzset összekapcsoló szerkezet egy egyszerű pallótól a nagy felépítményekig terjed, ami kabinokat és/vagy rakteret foglal magába.

Az MS Brombachsee trimarán (Trimaran MS Brombachsee) törzseit 2000 novemberében szállították ide, és a hó végén ünnepélyes keretek között elkezdték a hajó építését. 2001. április 25-én tették vízre először, és két nappal később, 27-én kezdte meg működést a tavon. Az ünnepélyes keresztség 2001. május 9-én Günther Beckstein államminiszter jelenlétében zajlott.
Az MS Brombachsee három szintjén körülbelül 750 embert lehet szállítani, ebből 400-at belső üléseken. 2009 óta a trimarán hátul egy 13,2 m magas, panorámás üveglifttel van felszerelve, így mind a három szintje akadálymentesen elérhető.

Az MS Brombachsee technikai adatai:
Méretek
Hossza: 46 m
Szélessége: 19 m
Maximum merülési mélysége: 1,40 m
Gépezet
Motor: 2 × MAN hathengeres dízelmotor
Teljesítménye: 500 kW (680 LE)
Propeller: 2 × SPJ 57 Schottel Pumpjet

Az MS Brombachsee a nyári hónapokban közlekedik a Großen Brombachsee-n: a Ramsberg - Absberg - Enderndorf - Allmannsdorf - Pleinfeld/Wald - Ramsberg útvonalon köröz, naponta többször is. A hajóra bármelyik kikötőben felszállhatunk. A jegyeket a fedélzeten kell megvenni. Egy körút kb. 1,5 óráig tart. Ha a hajóról valahol ki szeretnénk szállni, majd vissza, azt a jegyvételkor jelezni kell!!!

Mi Ramsberg falucskába mentünk, itt parkoltuk le az autót. A parkolójegy egész napra szól, és bármelyik másik tó körüli faluban is érvényes.
Mivel a trimarán indulása előtt volt még időnk, így sétáltunk picit a faluban. Van egy temploma, a Filialkirche St. Josef, melynek helyén 1723-1887-ig egy kis kápolna állt. Ide építették fel a katolikus templomot, melyet később 1975-76-ban, majd 2008-09-ben felújítottak. Oltára 1766-ból való, késő rokokó stílusú.

Az oszlop fából van!!!

A faluban vannak érdekes kutak, mint pl. a Goaßbrunnen (Kecske-kút), Rabenbrunnen (Holló-kút), Bürgermeister-Seitz-Brunnen (Seitz polgármester-kút).

Rabenbrunnen (Holló-kút) - Ramsberg

A tó partján vadkacsák, vadludak, hattyúk úszkáltak.

Háttérben az MS Brombachsee trimarán

MS Brombachsee

Megjött a hajónk. Kicsit késett a menetrendhez képest. Jó sokan voltunk már a kikötőben. Az egyik oldalon jöttek a leszállók, mi picit később a másik oldalon szállhattunk be. Megvettük a jegyeket, és jeleztük, hogy Enderndorfnál fogunk ki-, majd újra felszállni. Ezt rá is vezették a jegyre.

Großen Brombachsee - Ramsberg

Großen Brombachsee

Elhaladtunk a kikötő mellett, mely a legnagyobb német belvízi vitorlás kikötő, mintegy 600 kikötőhellyel!

A legnagyobb német belvízi vitorlás kikötő

Großen Brombachsee - Ramsberg

Großen Brombachsee

Háttérben a Großen Brombachsee-t és a Kleiner Brombachsee-t elválasztó gát

Großen Brombachsee - egy kis trimarán

Enderndorfban kerestünk egy alkalmas helyet, ahol pihenhettünk. Elfogyasztottuk a szendvicseinket, majd Laurent fürdött egyet.

Großen Brombachsee - Enderndorf

Később újra hajóra szálltunk és a harmadik megállásnál visszaértünk Ramsbergbe. Itt meg én fürödtem egyet.

Großen Brombachsee - Allmannsdorf

VIDEO!!!

Emlékmű - Ramsberg
Ha belenézel a lyukba...

... ezt a keresztet látod a túlparton

Großen Brombachsee - Ramsberg

Kerestünk egy helyet, ahol vacsizhatnánk, de valahogy egyik sem volt szimpatikus, így autóba ültünk, és Pleinfeldbe mentünk. Itt a Gasthof-Metzgerei J. Buckl-ban megvacsoráztunk. Benéztünk a templomba is, mely közvetlen az étterem mellett volt, és picit sátáltunk a központban.

Gasthof-Metzgerei J. Buckl - Pleinfeld

Rathaus (Városháza) - Pleinfeld

Pleinfeld

Innen aztán elindultunk haza.

Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg másokkal is! Ha nem szeretnél lemaradni a következő utazásunkról, akkor kövess minket a Mindenütt jóóó blog Facebook oldalán, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz!

LINKEK/FORRÁSOK

MS Brombachsee trimarán NÉMETül: https://de.wikipedia.org/wiki/Brombachsee_(Schiff)

A kikötőben kapott NÉMET nyelvű ismertető anyag.

A bejegyzésben látható videó linkje: https://youtu.be/boENwGBeUoA

(A bejegyzésben látható képek egy részét Laurent készítette.)

1. :-) jajj, de gyakran voltunk mi már ott. A barátaink Pfleinfeldnél laknak...és két évvel ezelőtt mi is kipróbáltuk a trimarán utazást a tavon, én is írtam akkor róla. A tavat mi már körbe is bicikliztük, inkl. kis Brombachsee, jópárszor fürödtünk is már benne és a környék cseresznyetermelő vidék is, vavvak szedd magad cseresznyések és sok szép falu, illetve a közeli Altmühlsee természetvédelmi terület is nagyon szép.

1. Nem emlékeztem rá, így rákerestem és el is olvastam a beszámolódat :-) Nagyon szép hely, nekünk is tetszett!