Hangar-7
7-es hangár
Cím: Wilhelm-Spazier-Straße 7A, 5020 Salzburg, Ausztria
GPS: 47° 47′ 36.84358″, 13° 0′ 27.27356″
Telefon: +43 662 21970
Belépőjegy: A múzeum ingyenesen látogatható!
Mivel az eső továbbra is szakadt, és hazamenni még nem
akaródzott, airbnb-s házinénink javaslatát követve a salzburgi reptér felé
vettük az irányt, hogy megnézzük a világhíres Hangar-7-t.
A 90-es évek végén a Flying Bullsnak, a Red Bull repülős
különítményének új, nagyobb hangárra lett szüksége. Egy olyanra, ahová a
kollekció legnagyobb és legfontosabb darabja, a 9 méter magas vezérsíkkal
rendelkező, légcsavaros Douglas DC-6B utasszállító is befér a többi repülő és
helikopter, és egyéb kiállított jármű mellé. Szempont volt, hogy ezek tárolásán
kívül a helyet másra is lehessen használni.
A hipermodern üveghangár tervezése Volkmar Burgstaller
salzburgi építész vezetésével 1999-ben kezdődött. 1200 tonna acél és 380 tonna
speciális üveg felhasználásával, 1754 különböző formájú üvegdarab legyártásával
épült, melyeknek illeszkedniük kellett a fémvázhoz. Az épületet 2001-ben
kezdték el építeni, és 2003 második felében adták át. A Hangar-7 egy
egyedülálló építészeti remekmű lett. A 100 méter hosszú és 67 méter széles, 14,5 méter magas
épülethez tartozik még két, a bejárat mellett álló üveghenger. Ezekben irodák,
lounge-ok, bárok és éttermek kaptak helyet, mint a híres, két Michelin
csillagos Ikarus étterem is. A Hangar-7 egy olyan közösségi tér, ahol a
technológia mellett jól megférnek a modern művészetek és a gasztronómia is.
|
Hangar-7 |
|
Hangar-7 |
A lényeg azonban mégsem az épület maga, hanem az, ami benne
van: utasszállító és vadászrepülőgépek, harci és polgári helikopterek,
rakétaruhák, versenyautók, motorok, sőt művészeti alkotások is láthatóak a
Hangar-7-ben.
A gyűjteményt Dietrich Mateschitz-nak, a Red Bull cég
tulajdonosának köszönhetjük, az ő hobbija a repülők, helikopterek, versenyautók
gyűjtése.
Ahogy belépünk, úgy érezzük, hogy az energiaitalos cég
világába csöppentünk, hisz (majdnem) mindenhonnan a vörös bikák tekintenek ránk. Fő
helyen láthatjuk az egykori jugoszláv elnök, Josip Broz Tito szolgálatában állt
csillogó-villogó Douglas DC-6B repülőgépet.
|
OE-LDM, Douglas DC-6B |
|
OE-LDM, Douglas DC-6B |
|
OE-LDM, Douglas DC-6B |
|
OE-LDM, Douglas DC-6B |
|
OE-LDM, Douglas DC-6B |
|
OE-LDM, Douglas DC-6B |
|
OE-LDM, Douglas DC-6B |
|
OE-LDM, Douglas DC-6B |
|
OE-LDM, Douglas DC-6B |
|
OE-LDM, Douglas DC-6B |
|
OE-LDM, Douglas DC-6B |
Mivel az itt kiállított járművek majdnem mindegyike
működőképes, nincs mindig minden egyes darab itt, a Hangar-7-ben.
|
D-HUDM, Eurocopter, MBB-Bo-105 CBS-5 |
|
OE-XDM, Bell 47 G-3B-1 "Soloy" |
|
OE-XFB, Eurocopter EC135 |
|
OE-XTV, AS 350 B3+ "Écureuil" |
|
OE-AMM, Boeing PT-17 Stearman |
|
OE-AFK, Piper PA-18-150 Super Cub |
|
OE-ADM, Beech T-34A Mentor |
|
OE-CDM, Piper PA-18-150 Super Cub |
|
OE-CRB, Extra EA-300/L |
|
Sauber C16 |
|
Red Bull RB11 |
|
Sauber C20 |
|
Threesixty Bar |
Életemben nem jártam még ezelőtt milliárdos
mellékhelyiségében. Szavak nincsenek rá! Ezt látni kell!
A kiállítási épülettől jobbra esik a 8-as hangár épülete,
ahol a Red Bull emblémás gépek karbantartása történik. Ez a hangár nem
látogatható, de a 7-es végéből jól látható.
|
Hangar-8 |
Hazafelé Wals-ban, a Café Restaurant Martha nevű helyen
álltunk meg vacsorázni. Jól belaktunk.
|
Rindsuppe mit Frittaten |
|
Martha- Grillpfandl
(Putenbrust, kl. Rumpsteak, und kl. Schweinerückensteak gegrillt, Speckscheiben mit Krauterbutter,
fisches Marktgemüse und Pommes Frites) |
|
Feiner Kaiserschmarren mit Zwetschkenröster |
Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg másokkal is! Ha nem szeretnél lemaradni a következő utazásunkról, akkor kövess minket a Mindenütt jóóó blog Facebook oldalán, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz!
LINKEK / FORRÁSOK
LeRoutard útikönyv sorozat Autriche c. része, 2018-19-es kiadás, ISBN: 978-2-01-703371-4
(A bejegyzésben szereplő képek egy részét
Laurent készítette.)
Erről még soha nem is hallottam. Sok érdekességet néztek meg mindenfelé.
VálaszTörlésIgyekszünk. :-) Bár most az időjárás volt a fő rendező, az állandóan szakadó eső miatt mentünk folyton fedett helyekre.
Törlés