2020. március 19., csütörtök

Túra a Szószék-sziklához kisgyerekkel (Szerző: Waga Kata)

A 2020-as vendégírói sorozat harmadik vendégírója Waga Katalin, az Utazás Gyerekkel blog szerzője lesz. Ha ismerősen cseng a neve, az azért van, mert egyszer már megjelent egy vendégírása Finnországról, ahol jelenleg is él lengyel párjával és két gyerekükkel; egy kisfiúval, és egy kislánnyal. Új blogja egy olyan oldal családdal utazóknak, ahol bebizonyítják, hogy bár gyermekkel kihívás az utazás, korántsem lehetetlen! Nézzetek be az Utazás Gyerekkel - Tippek, Trükkök, Tanácsok facebook vagy instagram oldalára is, jó olvasást!

Preikestolen (Szószék-szikla)

Túra a Szószék-sziklához kisgyerekkel (Norvégia)

Norvégiáról, a trollok földjéről mindenki hallott. A lélegzetelállító fjordok, viking kori fatemplomok, gyönyörű hegyek és színes faházak könnyen elvarázsolják az idelátogatókat. Számos alkalommal jártunk már az országban, legutóbb három hetet töltöttünk el a déli részén az akkor két éves kisfiunkkal. Mivel lételemünk a túrázás, így nem tántorított el sem a kora tavaszi időjárás, sem a magasabb hegyek, hogy néhány látványos kirándulásra családostul is eljussunk.

Norvégiában gyerekkel

Számos gyerekbarát látványosság található Norvégiában, mint például a Norvég Kőolaj Múzeum Stavangerben, vagy a Fram Múzeum Oslóban. És természetesen ott vannak a fjordok és a hegyek, ahol hajózhattok és kirándulhattok is. Utóbbiról szeretnénk kicsit bővebben is mesélni ebben a posztban.

Norvég fjordok és hegyek

Ritkán tervezzük meg előre az útjainkat, így ide is pontos útiterv nélkül indultunk. Mindössze annyit kötöttem ki, hogy szeretnék a fjordok partján nyugodtan teázni vagy csak úgy elmerengeni a távolba. Ezt sikeresen teljesítettük, több alkalommal is.

Frafjord

Ha tavasszal terveztek Norvégiába jönni, készüljetek fel arra, hogy számos, turisták számára fontos utat még a hóhelyzet miatt zárva tarthatnak. Így például a Kjeraghoz vezető út is le volt zárva, valamint Geiranger környékére sem jutottunk el ezúttal. Szerencsére akad még látványos hely bőven, ahol még egyszer sem jártunk, a kétévesünk pedig még kibírja egy ideig ezek a bakancslistás helyek nélkül is.

Stavanger és Odda környékén töltöttük a legtöbb időt, és egyáltalán nem bántuk meg, mert ezekhez  hasonló látványban volt részünk nap, mint nap.

Túra a Buer-gleccserhez

Túra a Szószék-sziklához egy kétévessel

Leginkább kevésbé híres helyeket kerestük fel ezen utunk során, ezekről itt is olvashatsz, de egy-egy világhírű célpont, mint például a Szószék-szikla is bekerült a programok közé. Az április végi időjárás nem kedvezett túlságosan, mivel a körülbelül 10 fokos hőmérséklet mellé 40 km per órás szél társult. Sajnos az elkövetkező napokra még ennél is rosszabb időt (azaz sok esőt) jósoltak, ezért úgy döntöttünk, nincs értelme halogatni a túrát.

A lakókocsinkkal felautóztunk a szerpentinen a túra kiindulópontjához. A parkoló hatalmas, bár így a szezon elején még elég üresen tátongott. 200 koronába került - ilyenek a norvég árak. Belépő nincs, de a parkolásért jócskán fizetni kell.

A túrát gyerekkel is bátran bevállalhatjátok, bár ha nem vagytok hozzászokva a hasonló szintkülönbségekhez, szánjatok rá egy kicsivel hosszabb időt, mint az ajánlott 4 óra. A mi kis 2 évesünk az út kisebb részén gyalogolt, amikor elfáradt, akkor a gyerekhordozóban vittük a hátunkon.

Az első fele a legnehezebb a túrának, mivel ekkor kellett leküzdeni a 350 méter szintkülönbség nagy részét. Ezután egy lapos részhez érkeztünk, ahol számos kis tavacska található, és a kilátás is egyre jobb lesz. Innen viszonylag enyhe emelkedés mellett juthattunk el a Szószék-szikla hatalmas tömbjéhez. A szél miatt nem tolongtak az emberek a „csúcson” sem, ráadásul mi sem mertünk a szikla szélére menni, így a tipikus csúcsfotó elmaradt, helyette vannak turisták nélküli képeink. J

Miután mind én, mind a férjem kinézelődte magát az alattunk elterülő Lysefjord kékségében, elindultunk visszafelé. A szél egyre erősebben fújt, de mondanom sem kell, lefele jóval gyorsabban haladtunk. Mire bevackoltuk magunkat az autóba, elkezdett szemerkélni az eső is. Rendkívül hálásak voltunk a lakóautónknak, ahol így nyugalomban lezuhanyozhattunk, ehettünk egy gyors de kiadós ebédet, majd odébbálltunk egy ingyenes parkolóba az éjszakára.

A következő vendégíró Gyenge István lesz, aki már nyugdíjas tanár. Az évtizedek során sok utazási, kirándulási élménye született, tekintve, hogy a középiskolában turisztikai kört, Egerben pedig egy utazási klubot (FUK - Fiatal Utazók Klubja) vezetett. Élményeit az Utazás saját szervezéssel blogjában, és az általa vezetett Saját utazás szervezése facebook csoportban osztja meg az érdeklődőkkel. Nézzetek be hozzá is, jó olvasást!

A 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyv és az 1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról alapján a fenti tartalom a vendégíró tulajdona, és a benne szereplő összes tartalom a szerző tulajdonát képezi. Bármilyen célra történő felhasználása csak előzetes írásbeli hozzájárulás esetén engedélyezett!

Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg másokkal is!

Ha a KÉSŐBBIEKBEN szeretnél utazni, inspirációért kövess minket a Mindenütt jóóó blog Facebook oldalán, vagy a blog youtube csatornáján, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz!