2019. november 14., csütörtök

Siófok télen-nyáron (Szerző: Erika)

A 2019-es vendégírói sorozat témája a „Magyarország különleges helyei”. E havi vendégírónk Erika, aki egész életében nagy utazó szeretett volna lenni. Gimnazista korában került kezébe „A Világ országai” című könyv. Rögtön elkezdte számolni, hogy évente hány országot kellene megnézni, hogy mind láthassa. Látszott, kicsi a valószínűsége, hogy megvalósuljon. Ám Erika szerint nagy utazó úgy is lehet az ember, ha fogja a családot és a szabadidejében meglátogatja a hazai illetve a környező országok különböző érdekes helyeit. Mindig lehet új és izgalmas helyeket találni. Ezt pedig bárki megteheti, nem kell feladni lakást, családot, munkát. Erika így lett nagy utazó.Autóval Magyarországon és külföldön blogjában vagy annak Csatangolók illetve Európában csatangolok Facebook oldalain bejárhatjátok vele együtt a nagyvilágot! Kirándulások, utazások leírása, újdonságok felfedezése, autóval, bakancsban. Jó olvasást!

Siófok nem csak nyáron

Őszi part

Siófok Budapestről bő óra, másfél óra alatt elérhető. (Na persze, ha az ember nem a dugóban araszolgat). Mi is leugrunk minden nyáron fürdeni egyszer - kétszer. Ilyenkor persze az ember nem igen jut tovább a szabadstrandtól. Befaljuk a lángosunkat, heverészünk a parton és hallgatjuk a biciklis kukorica árusok kurjongatásait.

Pedig Siófok ennél többet is tartogat az odalátogatók számára. Vannak szezonális látványosságok, mint például az óriáskerék vagy a Fordított ház, de a hangulatos parkok, a régi felújított villák, a sétányok, a platánsor, a nyár elmúltával is érdekessé és széppé varázsolja az idelátogatók napjait.

Óriáskerék

Idén nyáron a strandolás, fagylaltozás és lángosozás mellett megnéztük a Fordított házat. Ez a jópofa látványosság a Mecitől Zamárdi felé, a széplaki részen, a 7-es út és a Május 1. utca sarkán található. Ötletes építmény, minden a feje tetején áll és egészen különleges érzés, ahogy az embert megzavarja és botorkálóvá, esetlenné teszi az érzékelése. Bár a belépő, szerintem, egy kissé túlzó, egyszer érdemes kipróbálni a szezonban.

Aztán sétáltunk egyet a Krúdy sétányon egészen a móló végéig. Koktéloztunk egy jót, majd a Petőfi sétányon és a Jókai parkon keresztül visszasétáltunk a vasút túloldalán található Víztoronyhoz. A Jókai parkban több szobor is található, nekem a lovaskocsin ülő Krúdy tetszett a legjobban. A Jókai villa is szépen kivilágítva, felújítva hirdeti az elmúlt idők, mainál fényűzőbb, építkezési stílusát.

A Víztorony és környéke teljesen megújult. Panoráma lifttel juthatunk fel a kávézóba, ahonnan lépcsőn felfele a Samsung Élményközpontba érkezünk, ahol élvezhetjük a körbeforduló panorámát, illetve érintőképernyős, interaktív asztalokon játszhatunk. Mi itt jó sokat elidőztünk. Aztán lementünk a kilátórészbe, ahol körbesétáltuk a tornyot. A földszinten található az idegenforgalmi iroda, itt anyagot gyűjthetünk a város felfedezéséhez.

Víztorony

Víztorony - makett

Fő tér

Merengő kislány - Ligeti Erika szobra

A torony előtti téren látható Varga Imre siófoki születésű szobrászművész, Gróf Széchenyi Istvánt ábrázoló szoborcsoportja. Egy szökőkútban ringó hajón áll a gróf, előtte egy emlékoszlop. Az oszlop felirata Széchenyi érdemeit hirdeti. Ő volt a Balatoni Gőzhajózási Társaság alapítója és nevéhez fűződik a Balaton első gőzhajójának, a Kisfaludynak a megépítése 1846-ban.

Gróf Széchenyi István - Varga Imre szobra

Innen továbbsétáltunk a Kálmán Imre Emlékházhoz, ami a Kálmán Imre sétányon található. Az épületben, 3 szobában,  korabeli bútorok, fényképek, plakátok emlékeztetnek a városban 1882. október 24-én született művészre.

Kálmán Imre Emlékház

Az emlékháztól nem messze az Ásványmúzeum különlegességeiben gyönyörködhetünk.

Ásványmúzeum

A felújított vasútállomás mögött található a Millennium park, s benne egy zenepavilon. Itt az operett királya egy karosszékben ülve fogadja látogatóit, s közben  minden óra 25. percében reggel 9 és este 9 óra között megszólal egy Kálmán Imre mű.

Millenium park - Zenepavilon

Millenium park - Zenepavilon - Kálmán Imre szobra

Millenium park

Állítólag, ha okostelefonnal csatlakozunk a MusicPavilon nevű Wifire, kiválaszthatunk egy Kálmán Imre dalt, amit megszólaltathatunk a szobor hangszórójából. (sajnos ez nekünk nem sikerült)

Megnéztük még a Sarlós Boldogasszony Plébániatemplomot és a kis szökőkút partján álló „Zuhanyzó nő” szobrot.

Sarlós Boldogasszony Plébániatemplom tornya

Millenium park - Zuhanyzó nő - Martsa István szobra

Kissé távolabb található Béke parkban áll a Trianon emlékmű. A beton alapon a történelmi Nagy-Magyarországot  láthatjuk illetve a további vonalak  a későbbi határokat jelenítik meg. Hátul a köríves betonfalon ki van vágva egy Wass Albert idézet.

Béke park - Trianon emlékmű

„Azt üzenem, ébredjetek fel, Magyarország! Legyetek / újra nemzet, váljatok nemzetté, ahol nem az a fontos, hogy / mennyi pénzt hoz az országba, hanem ki mennyi / jót, szépet és hasznosat tud cselekedni a magyar közösségért.

Siófok megér egy városlátogatást is a strandoláson túl. Még mi sem láttunk mindent, biztosan visszatérünk.

A következő vendégíró Regina és Balázs lesz. Balázs történész, Regina könyvtáros. Mindkettőjüket az utazás és a világlátás szeretete hajtja, no meg a fotózás. Ez utóbbi persze környezetük számára néha átok, hiszen ki szeret állandóan megálló, és egymástól ihletet szerző emberekkel kirándulni? Különösen, ha előkerül az állvány, és elkezdődik a panorámafotózás, ami egy időigényesebb műfaj... Kis csapatuk a „láblejáró” sétáktól sem retten vissza, és amint csak lehet, nekivág a vakvilágnak, hiszen addig kell utazni, amíg erre lehetőség van.
Élményeikből és a világban tapasztalt szépségekből kaphattok ízelítőt a Világunk blogon ,annak Facebook, illetve Instagram oldalán. Jó olvasást!

A 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyv és az 1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról alapján a fenti tartalom a vendégíró tulajdona, és a benne szereplő összes tartalom a szerző tulajdonát képezi. Bármilyen célra történő felhasználása csak előzetes írásbeli hozzájárulás esetén engedélyezett!

Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg másokkal is! Ha nem szeretnél lemaradni a következő utazásunkról, akkor kövess minket a Mindenütt jóóó blog Facebook oldalán, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz!