2017. július 16., vasárnap

Lichtenegg várrom

Már korábban kinéztük magunknak ezt a helyet, de csak most jött el a mi időnk. A CouchSurfing csoportban rendre jelennek meg programajánlók, hogy kirándulásokat szerveznek ide, oda… amire mi sohasem tudtunk elmenni, mert általában dolgozom azokon a napokon. De ötletnek legalább fel tudtuk használni, így kijegyzeteltük a kis falvak nevét, melyeket érintett az egyik ilyen túra. A csoport akkor egy napba sűrítette bele azt, amit mi három alkalom alatt jártunk be. Mi először egy délutánt tudtunk csak rászánni a Deinsdorf-Oed-Deinsdorf-Ernhüll-Oed körútra. Másodjára pedig a Walberla hegyet másztuk meg. Ezúttal pedig Bärenfels és Lichtenegg következett.

Bärenfels (Medve-szikla) egy magaslati pont (646 méter) az erdő közepén, ahonnan szép a kilátás. Leparkoltuk az autót, majd elindultunk a turistajeleket követve.

Újra autóba ültünk, és tovább mentünk. Az autót ezúttal egy erdő széli parkolóban tettük le, onnan pedig az erdőn keresztül gyalogoltunk el Lichteneggig.

Útközben csemege is akadt ;-)

Lichtenegg

A hegyi kastély romjai közvetlenül Lichtenegg falu fölött helyezkednek el, az 585 méter magas kúp alakú Lichtenegg-várhegy csúcsán, amely minden oldalról meredek.

Története

A kelták már az őskorban használták a helyet, mint menedéket. A környéket már 5000 évvel ezelőtt lakták. Ezt bizonyítják az őskori kőfal alatt talált edények.
A kastély első urai Sulzbach grófjai voltak 1050 körül.

A Lichtenegg-kastély eddig fellelt első dokumentált említése az úgynevezett Nürnberger Reichssalbüchleinben (áru- és jövedelemkönyvtár) 1300 körül történt. Ez alapján a vár császári birtok volt a császári Nürnbergben.

A legfrissebb megállapítások szerint, amelyek Heinz Leisering Weigendorf helyi krónikájában szerepelnek, a Lichtenegg kastély valószínűleg a XI. és XII. század között épült. A vár gyakran cserélt gazdát, és már a XV. századra lepusztult.

Később Lichtenegg lett a Preysing család ősi kastélya. Az 1720-as években Johann Philipp Jakob von Preysing egy kastélyt és öt kis házat épített a jelen faluban Burg Lichtenegg (Lichtenegg vára) alatt. Ezért a település alapítójának is tekinthető.

Később a várrom a helyi egyház tulajdonába került, majd 1998 óta a Birgland közösség tulajdonát képezi. Valamennyire helyreállították.

A vár romjairól szép a kilátás Közép-Frankóniára, a Bajor-erdőre és a Felső-Pfalz-erdői felé.

A vár alatt található a Landgasthof Alter Schloss-Wirt, ennek a kerthelységében ültünk le enni valamit, mielőtt visszaindultunk volna az erdőn át az autóhoz.

Lichtenegger Bauern-Bratwürste m. Kraut u. Brot
Lichteneggi paraszt-kolbász káposztával és kenyérrel

ELŐZMÉNYEK ITT és ITT!

Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg másokkal is! Ha nem szeretnél lemaradni a következő utazásunkról, akkor kövess minket a Mindenütt jóóó blog Facebook oldalán, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz!

LINKEK:

(A bejegyzésben szereplő képek egy részét Laurent készítette.)

1. Szép helyek! Tük jó, hogy ennyire kihasználod a lakóhelyed és minden elérhető helyet felderítesz. Én is így voltam kezdetben,, de aztán elfogytak a helyek, amik egy nap alatt elérhetőek....

1. Igyekszünk, bár nagyon nehéz összeegyezteni a szabadnapjainkat. :( Így sajnos elég nehéz.

2. Klassz kis kirándulás, szeretem az ilyen kiruccanásokat.

1. Jó is volt! Lassan, kényelmesen, csak az élvezet és kikapcsolódás kedvéért. És hát ugye a természet!!! Jó picit a csöndben lenni a napi sok száz ember zaja után...