2020. február 5., szerda

Cascata di Parcines / Partschinser Wasserfall

Dél-Tirol leghatalmasabb vízesése

A közel 100 méter magas Cascata di Parcines Dél-Tirol leghatalmasabb vízesése, az egyik legimpozánsabb természeti látványossága.

Kijelentkeztünk a fogadóból, majd átmentünk a szomszédos faluba, ahol reggelizni szoktunk. Kiderült, hogy a mai az egyetlen szabadnapja a héten. L Így újra autóba ültünk, és útközben álltunk meg egy Lana nevű faluban. Sikerült egy szuper helyet (Café Goldegg) találnunk, itt ettük a legfinomabb reggelit!

Meranótól kb. 10 km-re nyugatra, Bolzanótól kb. 30 km-re észak-nyugatra, az Adige (Etsch) folyó völgye felett magasan található Parcines (Partschins). A falu felett tornyosuló Texel-csoport hegycsúcsai között a bővizű Zielbach (patak) több sziklalépcsőn, majd pedig 97 m magasról zúdul le a mélybe. A falu zegzugos utcácskáin a „Wasserfall” jelzőtáblákat kell követni szűk és néhol iszonyatosan meredek utcákon. A majd’ 100 m magas vízeséshez a falu szélénél lévő parkolóból szép turistaút vezet, mely kb. 45 perc gyaloglást jelent. A terep nem könnyű, rendesen megizzasztott bennünket.

Ilyen meredek volt a parkolóban, és ez még sík terepnek számított!

Már régóta nem használt felvonó kabinja.

Az impozáns természeti látványosságot a hó és jég miatt nem tudtuk egészen közelről megcsodálni, de az erejét így is éreztük. Pedig „alig” volt benne víz. Hóolvadás után sokkal-sokkal látványosabb lehet a zuhatag, melyet 2005-ben természeti emlékművé (Naturdenkmal) nyilvánítottak.

Ilyen hóolvadás után, bő vízzel.

VIDEO!!!

Később derült ki, hogy a Birkenwald fogadóig is felmehettünk volna autóval, és onnan már csak kb. 10 perc lett volna a vízesés. Hát mindegy, így jártunk.

Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg másokkal is! Ha nem szeretnél lemaradni a következő utazásunkról, akkor kövess minket a Mindenütt jóóó blog Facebook oldalán, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz!

LINKEK / FORRÁSOK

Parcines (Partschins) NÉMETül: https://de.wikipedia.org/wiki/Partschins
Cascata di Parcines / Partschinser Wasserfall NÉMETül: https://de.wikipedia.org/wiki/Partschinser_Wasserfall

A helyszínen kihelyezett ismertető tábla.

(A bejegyzésben szereplő képek egy részét Laurent készítette.)