2023. június 25., vasárnap

Parghelia

Parghelia település Olaszországban, Calabria régióban, Vibo Valentina megyében, a Tirrén-tengernél, a Santa Eufemia-öböl (Golfo di Santa Eufemia) partján található. A települést a XVI. században albánok alapították, akiket a törökök űztek el országukból. A XIX. század elején vált önálló községgé. A falut szinte teljesen újjá kellett építeni az 1920-as években az 1905-ös földrengés után, amely szinte a földdel tette egyenlővé. Csak a Chiesa della Madonna di Portosalvo (Portosalvoi Miasszonyunk-templom) maradt meg. Látnivalói között van egy másik templom (Chiesa di Sant’Andrea Apostolo (Szent András apostol a falu védőszentje)) és egy palota is, de mi nem ezek miatt jöttünk ide. Azt az információt kaptuk, hogy itt a strandon lehet szép kagylókat találni.

Chiesa della Madonna di Portosalvo

Chiesa di Sant’Andrea Apostolo

La Costa degli Dei
Istenek partja

A Costa degli Dei a Tirrén-tenger déli részén található, Pizzo Calabrótól Nicoteráig terjedő tengerparti szakasz neve, azaz Vibo Valentia tartomány teljes tengeri szakasza. Ez a partszakasz mintegy 55 km hosszú. Istenek partjának nevezik, ami nem csoda, hisz annyira gyönyörű!!! Több strandot is felkerestünk ezen a részen; Stromboli Beach - Ricadiban (Santa Domenica), Spiaggia di Tropea - Tropeában, Spiaggia Michelino - Pargheliában és Nicotera Marina - Nicoterában. Egyik strand lenyűgözőbb, mint a másik!

Spiaggia Michelino
Michelino strand

Nos, a strandon egy darab kagylót sem találtunk, de igazából nem is érdekelt, mivel ez a strand bámulatosan szép!!! Sziklás, egészen kicsi, sóderszerű köves a part, a tenger vize pedig kristálytiszta és a kék és zöld árnyalataiban pompázik! Jó pár lépcsőt meg kell mászni érte (mint Tropeában is), de ez sem zavart senkit, mert minden egyes szusszanásnál gyönyörködtünk a tájban, és készítettük a fényképeket. Lent a parton nem lehet napernyőt és napágyakat bérelni, és a helyieken kívül mi voltunk az egyedüli idegenek.

Vacsorázni Capo Vaticanoba mentünk, L’Aurora Ristorante Pizzeria a hely neve, ahol finom pizzákat ettünk; köztük olyat is, amelyik a tropeai lilahagymával és tonhallal készült.

Cím: 89861 Parghelia VV, Olaszország

Ha tetszett a bejegyzés, köszönöm, ha megosztod a linket másokkal is. A cikket viszont légy szíves, ne másold!

Ha máskor is szeretnél velünk utazni, inspirációért kövess minket a Mindenütt jóóó blog Facebook oldalán, vagy a blog youtube csatornáján, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz!

LINKEK / FORRÁSOK:

Parghelia MAGYARul: Parghelia – Wikipédia (wikipedia.org)
Parghelia OLASZul: Parghelia - Wikipedia
Santa Eufemia-öböl MAGYARul: Santa Eufemia-öböl – Wikipédia (wikipedia.org)
Istenek partja OLASZul: Costa degli Dei - Wikipedia
Olaszország világörökségi helyszínei MAGYARul: Olaszország világörökségi helyszínei – Wikipédia (wikipedia.org)
Itália legszebb falvai OLASZul: I borghi più belli d'Italia - Wikipedia

A helyszínen kihelyezett információs anyagok.