2017. szeptember 14., csütörtök

Négy nap a szárd mennyországban (Szerző: Krusinszki Zsuzsa Pálma - Vita Dolcissima)

2017. szeptember. Az e havi vendég bejegyzést Krusinszki Zsuzsa Pálmának, a Vita Dolcissima blog írójának köszönhetjük. Pálma Milánóban él, tolmács és blogger, aki az ottani életéről, munkájáról, Milánóról, Olaszországról ír blogjában.
Nézzetek be hozzá, ha a milánói „édes életre” és olaszországi kalandozásokra vágytok, nála bőven találtok olvasnivalót!

Négy nap a szárd mennyországban

Szardínia szigete egy igazi gyöngyszem Olaszországban. Gyönyörű és változatos tengerpartjai vannak, hiszen találhatunk itt barna, fehér, rózsaszín homokos, de még macskás partszakaszt is (igen, Su Pallosu tengerpartján egy nagyon boldog macskakolónia él!).

Sokan a Karib-szigetekhez hasonlítják Szardíniát, a szárdoknak pedig van egy mondásuk miszerint „Isten a földi Paradicsom alatt Szardíniát értette”. Ezt csak addig vitatja az ember, amíg ide nem látogat.

Legutóbbi rövid, de intenzív szárd kiruccanásunk Olbiába vezetett, vagyis inkább Olbia környékére, hiszen a város maga nem nyújt sokat, viszont kiváló támpont a partszakasz felfedezésére. Itt a Bed and Breakfast Porto Romano-ban szálltunk meg. Ez egy szép, vintage hangulatú B&B, mely könnyen megközelíthető a reptérről és a vasútállomásról is. Simonetta, a tulaj egy kedves fiatal hölgy, aki látva, hogy milyen fáradtan érkeztünk (hajnali 6-kor indult a gépünk, 8 után nem sokkal már nála voltunk) egyből leültetett minket a reggelihez megterített asztalokkal teli teraszon és mondta, hogy reggelizzünk meg nyugodtan. Nagyon meglepődtünk, hiszen a Booking szerint aznap csak 14 órától járt volna nekünk a szoba, beértük volna a csomagok lepakolásával, nemhogy kávé, tea, friss reggeli... Na de Isten hozott Szardínián, a szárdok kedvessége és vendégszeretete páratlan!

Simonettának igaza lett, a kaja és a kávé segített magunkhoz térni, így 10-kor már újult energiával indultunk el Cala Sabina felé. Míg el nem felejtem, Szardínia zökkenőmentes felfedezéséhez mindenképpen autó ajánlott. A helyi közlekedés busszal, vonattal borzalmas és nagyon gyér. Golfo Aranci-ból például 17:30-kor indul az utolsó vonat Olbiába, ha lekésted akkor aludhatsz a tengerparton...

Cala Sabina látványa már a magasból leyűgözött. Egy kis ösvényen lesétáltunk a kellemes, szürkésfehér homokos tengerpartra. Itt kristálytiszta vízben fürödhetünk és a kisgyerekes családoknak is tökéletes ez a lassan mélyülő partszakasz. A partszakasz nagy része szabadstrand, de napozóágyakkal, napernyőkkel felszerelt Lido-t is találhatunk itt. Esténként is hangulatos: DJ, koktélok, naplemente, igazi karibi hangulat egy mindössze 2 órányi repülőútra Budapesttől. Mivel egy felhős délelőttöt fogtunk ki, nem volt senki az egész öbölben, kigyönyörködhettük magunkat ebben a természeti csodában.

Később a nap is előbújt, majd egy kis fürdés és napozás után Golfo Aranci felfedezésére indultunk. Ez egy kellemes tengerparti városka és a belvárosától nem messze szép strandokat találhatunk.

Este Olbia központját néztük meg és a kikötőben egy pizzériában zártuk a napot. A szárd kolbászos pizzát mindenképpen kóstoljátok meg, desszertnek pedig a mirtuszfagyi a legjobb! A mirtusz persze likőr formájában sem megvetendő. J

Másnap Bados strandját céloztuk meg. Itt már július közepén elég sokan voltak, augusztusban valószínűleg elég nehézkes helyet találni még egy törölköző leterítésére is. Mindenesetre megéri eljönni, mert nagyon szép fehér homokos strand és teljesen tiszta, átlátszó zöldeskék víz vár ránk.

Badostól nem messze található Pittulongu strandja. Ez Olbia lakosainak a kedvence és busszal is könnyen megközelíthető. Nagyon hasonló Badoshoz, csak itt több a sziklás szakasz. A nagyobb, sima sziklák tökéletesen alkalmasak napozásra is.

Olbiától északra a híres Porto Cervo irányába haladva találjuk a szintén szépséges Porto Rotondót. Itt három nagyon különleges strandot is találhatunk: la spiaggia di Ira, la spiaggia delle Alghe és la spiaggia dei Sassi.

Ira egy klasszikus, jól felszerelt, finom homokos strand. Lassan mélyülő kellemes vize miatt a legkisebbek kedvence, de a nagyobbak is szívesen labdáznak a vízben. A strand egy lélegzetelállítóan szép öbölben van, a kristálytiszta vizet a buja szárd növényzet öleli körbe.

A spiaggia dei Sassi, ahogy a neve is mutatja egy kavicsos strand, de ez ne rettentsen el senkit, mert elképesztően szép. Én egyszerűen nem tudtam betelni ennek a sziklás partszakasznak a látványával, kétszer is visszatértünk ide.

A harmadik strand, a spiaggia delle Alghe, értelemszerűen egy algás strand. Ha nyugalomra vágytok, akkor tökéletes, ugyanis az algák miatt kevésbé látogatott az előző kettőnél. Ide inkább napozni, pihenni és búvárkodni érdemes jönni.

Porto Rotondótól 4 km-re található a Marinella nevű strand, melyre most sajnos nem volt időnk, de a fehér homok és a kristálytiszta víz látványa azért megmaradt az emlékezetemben.

Nem először, de nem is utoljára jártunk Szardínián, az biztos. Jövő évi terveink között szerepel az egész sziget bejárása májusban vagy szeptemberben, amikor kevesebb a turista. Mindenképpen érdemes a sziget belső részét is bejárni is kicsit, igazi Far West hangulata van azzal a sok kaktusszal.

Szardíniára Budapestről már közvetlen járat is van, illetve milánói átszállással is könnyen eljuthattok a szigetre, sőt, ez gyakran olcsóbb megoldás is, hiszen Szardínia három reptere közül tudjátok kiválasztani a legjobb megoldást. Nászutasoknak kifejezetten ajánlom ezt a szigetet!

A 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyv és az 1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról alapján a fenti tartalom a vendégíró tulajdona, és a benne szereplő összes tartalom a szerző tulajdonát képezi. Bármilyen célra történő felhasználása csak előzetes írásbeli hozzájárulás esetén engedélyezett!

A következő vendégíró októberben Marosi Katalin lesz, aki '97 novemberében egy hétfői napon látta meg a világot a fővárosban. 2010-ben dőlt el valójában a sorsa, ami az óta is jellemzi az életét, írni kezdett. Mióta létezik, már rengeteg helyen járt, és szinte minden életélményből van mit merítenie, és ez alapján alakul ki az a kép, amit később többnyire egy fiktív világban a blogon olvasói elé tár. Jó olvasást!

1. Aki járt már Szardinnián örömmel éli az irás kapcsán a fwelethetettlen élményeket - Igy vagyok ezzel én is . de nem csak ezeken a strandokon én ajánlanám pl. Alghero szépséges standját is . Feéejthetettlen nyarakat töltöttem má ott --- szivesen ismételnék ---

1. Ez bizony így van! Én is voltam Szardínián 2x, mind2x Algheróban, ezért is örültem nagyon annak, hogy Pálma most a sziget egy másik részét mutatja be. :-)

2. Egy hét egy ilyen Paradicsomban egy évre elegendő feltöltődést nyújt :)