Audi museum mobile
Cím: Auto-Union-Straße 1, 85045 Ingolstadt, Németország
GPS: é.
sz. 48° 46′ 58″, k. h. 11° 24′ 50″Telefonszám: +49 (0) 800 2834444, +49 (0) 841 8937575
Fax: +49 (0) 841 8941860
e-mail: welcome@audi.de
Honlap: http://www.audi.com/foren/de/audi-forum-ingolstadt/audi-museum-mobile.html
Nyitva tartás:
Minden nap 09:00-18:00
Ingolstadt Bajorország hatodik legnagyobb városa. Itt
működik az Audi gyár, mellette található a museum mobile autóközlekedési
múzeum. Nem meglepő, hogy Magyarországon 2008 óta Ingolstadt testvérvárosa
Győr.
Az Audi múzeum megtekintése mindenki számára kötelező! ;-) A tárlat végigvezet bennünket az Audi kezdeteitől a napjainkban
ismert autócsodákig.
Az Audi-embléma négy karikája az Audi, a DKW, a Horch és a
Wanderer márkákat szimbolizálja, amelyek 1932-ben az Auto Union AG név alatt
egyesültek. 17 év múlva GmbH lett belőle. 1969-ben fuzionált az Auto Union és az
NSU (Audi NSU). Az Audi AG 1985-ben az Audi NSU Auto Union AG-ből alakult.
Számos jelentőségteljes fejlesztéssel járult hozzá az autóipar fejlődéséhez.
Az Ingolstadt-i múzeum egy üvegpalotába rejtett autós
szentély. Annyira nem is rejtett, hisz az utcáról is látható például a 0.
szinten lévő motoros kiállítás. És a bejárat előtt is egy autó fogad. (Jelen esetben egy NSU.)
0. szint
A múzeum bejárata a 0. szinten található. Itt lehet megvenni
a belépőjegyet, itt van ruhatár, mosdó, a már említett motoros kiállítás, és a
mozi.
A henger alakú épület felfedezését a legfelső emeleten (3.
szint) kell kezdeni, ahová egy jópofa lifttel mehetünk fel. Időutazásra hív.
3. szint
Itt 1899-1948 közötti járműveket láthatunk. Minden márka,
ami köthető a négy karikához, itt képviselteti magát: jelen vannak a Horch,
Wanderer, DKW, kezdeti Audi automobilok és számtalan DKW motorkerékpár, továbbá
pár AutoUnion versenyautó.
Az itteni kiállítások címei: a) The Dream of Driving
1899-1918, b) Cars in Continuous Line Production 1919-1925, c) The Rolling
Twenties 1926-1931, d) Germany Becomes Mobile 1932-1935, e) The Politics of
Motorising the People 1936-1938,
f ) World War II 1939-1948, m ) Motorsport: Success
at the Frontier 1899-1948, és 4 technológiai állomás. A páternoszter a múzeum
négy szintje között pörgeti megállás nélkül az autókat.
Horch, 1902 |
Bicikli, DKW motorral 1921 |
Horch 10/35 PS, 1923 |
Horch 10/35 PS, 1923 |
II. világháborús jáművek |
II. világháborús autó |
Első-, 4kerék-, és hátsókerék meghajtásos autók emelkedőn |
Felfüggesztés-típusok |
2. szint
Egy emelettel lejjebb már ismerősebb formákat láthatunk, itt
vannak kiállítva az 1949-2001 közötti gyártmányok. Az itteni kiállítások címei:
a) A New Beginning int he West 1949-1952, b) The Economic Miracle Gets Under
Way 1953-1958, c) Dual Change of Course 1959-1968, d) Fortune Favours the Bold
1969-1979, e) Ont he Way to the Top 1980-1993, m ) Motorsport: The
Triumph of an Idea 1949-2001, páternoszter, 3 félbevágott motor és 2
technológiai állomás
Itt pár DKW, AutoUnion és NSU autó és
motor típust láthatunk, majd jönnek a már nekünk is ismerős
Audik a ’70-’80-’90-es évekből: az 50-es, a kocka 80-as, a „szivar” 100-as és természetesen a
Quattro.
Horch 830 BL, 1953 |
NSU, 1977 |
Audi 50 LS, 1977 |
Audi 80 GLE |
Audi Sport Quattro Coupé, 1984 |
Siegfried Wünsche TT Isle of Man, 1985 június |
Siegfried Wünsche TT Isle of Man, 1985 június |
Audi Rallye Quattro |
Audi Rallye Quattro |
Audi Rallye Quattro |
2. szint 1. szint |
2. szint 1. szint |
1. szint
Itt időszakos kiállítások kapnak helyet. Van, hogy a
legfrissebb darabokat, vagy modern különlegességeket, esetleg prototípusokat mutatnak
itt be. Ottjártunkkor a Wankel-motorokról „Revolution - 60 years of the
NSU/Wankel engine” (Forradalom - az NSU/Wankel motor 60 éve) címmel rendeztek
kiállítást. Ez 2017. november 5-ig látható.
A különleges alkalmat a forradalmi rotációs motor
koncepciójának 60. évfordulója adja. A Wankel-motor a belső égésű motorok egyik
fajtája, amelyben a dugattyú a hagyományos belső égésű motoroktól eltérően nem
alternáló mozgást végez, hanem vízszintes tengely körül forog egy speciális
alakú hengerben. A meghajtás elvét Felix Wankel német mérnök dolgozta ki a XX.
század első negyedében.
Az új technikát hosszas fejlesztés és hányattatás után az 1950-es években, az NSU-nál vették elő ismét. Elsőként az NSU ro80-asban került a piacra (995 köbcentis, 113 lóerős), átütő sikere nem volt, de később az NSU Prinz sport alapjaira épített NSU Spiderbe került bele.
Az új technikát hosszas fejlesztés és hányattatás után az 1950-es években, az NSU-nál vették elő ismét. Elsőként az NSU ro80-asban került a piacra (995 köbcentis, 113 lóerős), átütő sikere nem volt, de később az NSU Prinz sport alapjaira épített NSU Spiderbe került bele.
NSU/Wankel DKM 54, 1957 |
NSU Spider |
NSU Spider |
NSU Spider |
Mi több, hajó-, repülőgép- és motorkerékpár-motorok, valamint a különböző gyártók fűnyírói és fűrészei is bemutatják a progresszív technológia eseménydús történetét.
Ezen a szinten van a múzeum boltja is, valamint itt is együtt
lifteznek szüntelenül a csigatempóban mozgó óriás páternoszteren az autók. A 0. szintre visszatérve egy önkiszolgáló éttermet is találunk.
Innen Ingolstadt belvárosába mentünk tovább.
FOLYTATÁS ITT!
Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg másokkal is! Ha nem szeretnél lemaradni a következő utazásunkról, akkor kövess minket a Mindenütt jóóó blog Facebook oldalán, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz!
Audi museum mobile MAGYARul: https://hu.wikipedia.org/wiki/Museum_Mobile_(Audi_Forum)
Audi museum mobile hivatalos honlapja NÉMETül és ANGOLul: http://www.audi.com/foren/de/audi-forum-ingolstadt/audi-museum-mobile.html
Ingolstadt MAGYARul: https://hu.wikipedia.org/wiki/IngolstadtAudi museum mobile hivatalos honlapja NÉMETül és ANGOLul: http://www.audi.com/foren/de/audi-forum-ingolstadt/audi-museum-mobile.html
Wankel-motor MAGYARul: https://hu.wikipedia.org/wiki/Wankel-motor
Nem vagyok a lóerők ismerője, kedvelője, de egyszer ide is el szeretnék jutni. Nagyon régen jártam Ingolstadban, szép emlékeim vannak a városról.
VálaszTörlésNemsokára jön egy bejegyzés a belvárosi sétánkról is! ;-)
Törlés