2020. november 15., vasárnap

Woltersdorfer Straßenbahn /Berlin-Brandenburg/


A modern nagyváros központjától nem túl messze igazán üdítő kikapcsolódást rejt a Treptow-Köpenicki erdő. Egy aranyos, nosztalgia villamosokkal kiszolgált rövidke villamosvonal vezet keresztül rajta kb. 2 kilométeren át.


 

Woltersdorfer Straßenbahn
Woltersdorfi villamos

Több mint száz esztendővel ezelőtt, 1913 májusában indult a ma 87-es viszonylatként ismert villamos-vonal Rahnsdorf és Woltersdorf között, mely a mai napig létezik és üzemel. A modern nagyváros központjától nem túl messze igazán üdítő kikapcsolódást rejt a Treptow-Köpenicki erdő (Treptow-Köpenicker Wald). Ez pedig egy aranyos, nosztalgia villamosokkal kiszolgált rövidke villamosvonal.

A villamos a berlini városhatár közeléből, Rahnsdorfból, egy S-Bahn megállóból indul, majd kb. 2 kilométeren át az erdőben halad, és a woltersdorfi zsilipig (Woltersdorfer Schleuse) megy, összesen 5,6 km hosszan. Az erdőben Rahnsdorf és az első megállóhely, a woltersdorfi Goethestraße között nincs megállóhely. A pályán szóló motorkocsik járnak, pótkocsi csak ritkán kerül forgalomba. A villamospálya egyvágányú, de vannak benne kitérők, az egyik pont az erdőben. És itt az erdőben hajtunk át a Berlin-Brandenburg határon, melyet kis kőlapocska jelöl. Woltersdorfban a pálya javarészt az út szélén vezet.

A 33-as villamoskocsi Rahnsdorf megállóban

A 33-as villamoskocsi Rahnsdorf megállóban

A 33-as villamoskocsi Rahnsdorf megállóban

 

Gothawagen
Villamoskocsik

A vonalon a menetrend szerint általában húsz percenként ingáznak a kéttengelyes „Gothawagen”-ek. Szépen fel vannak újítva kívül, és az egyik oldalon egy- a másik oldalon kétüléses kocsikat belül is modernizálták; új padló, és szövettel borított ülések vannak benne. Az ajtók a fel-és leszálláshoz automatán (gombnyomásra) működnek. A Gothawagenek manapság Németországban már csak a nosztalgia flották részeként jelennek meg. Nevükben a Gotha azt jelenti, hogy a gothai járműgyárban építették őket.

Mi ezen a napon két kocsit láttunk, a 32-es és a 33-as számút. Ez utóbbival pedig utaztunk is. Mind a kettőn 22 ülő- és 60 állóhely van. A 32-est 1960-ban gyártották, és 1987-ben érkezett Dessauból, a 33-as pedig 1957-ben készült, és 2008-ban érkezett Drezdából. A vezetőfülke ajtaja fából készült, és ezen olvasható, hogy a Berlin Brandenburgi Közlekedési Szövetség berlini C zónájában érvényes jegyekkel használható a vonal. A jegyeket megvásárolhatjuk a villamosvezetőnél, vagy a BVG tickets mobil appon is.

A 33-as villamoskocsi belülről

A Treptow-Köpenicki erdőben


A 33-as villamoskocsi Eichendamm megállóban (Woltersdorf)








VIDEO!!!







Berlin-Brandenburg határpont a Treptow-Köpenicki erdőben

VIDEO!!!

 

Transformatorgehäuse
Trafóház

Woltersdorfban a trafóház minden oldalára más-más villamosos életképet készítettek Sajnos a vandálok nem kímélik ezeket sem, egyik-másik el van csúfítva. Rahnsdorfban a végállomás épületén is van ilyen életkép.




 

 

Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg másokkal is! 

Ha máskor is szeretnél velünk utazni, inspirációért kövess minket a Mindenütt jóóó blog Facebook oldalán, vagy a blog youtube csatornáján, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz!

  

LINKEK / FORRÁSOK:

Berlin MAGYARul: https://hu.wikipedia.org/wiki/Berlin
Berlin villamosvonal hálózata MAGYARul: https://hu.wikipedia.org/wiki/Berlin_villamosvonal-h%C3%A1l%C3%B3zata
Straßenbahn Woltersdorf NÉMETül: https://de.wikipedia.org/wiki/Stra%C3%9Fenbahn_Woltersdorf

LeRoutard Berlin - Avec le Brandenbourg kötete, 2016, ISBN 9 782019 124373
Panoráma NDK kötetet, 1980, ISBN-963-243-215-0


#iambloggeriamhere

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy benéztél! / Thanks for your visit!