2015. július 2., csütörtök

2015. 07. 02. Råde - Norvégia




Reggel egy madárra ébredtem, aki az ablakomra szállt és a csőrével bekopogott... aztán kukucskált befelé :-) Nem hiába, falun lakom, vidéken! :-)



Az alvás nehezen ment, mert itt most szinte le sem megy a nap. Világos volt egész este, többször is felébredtem.

Reggeli és a telefon feltöltése után először elmentem megnézni, hogy mennyi idő alatt jutok ki a buszmegállóba, ahonnan a reptérre kell mennem. Olyan meleg volt, hogy hazaérve itthon is hagytam a ruhám felét...

Aztán bicajjal elmentem felfedezni a környéket. Kicsit nehezítette a dolgot, hogy nagyon sok zsákutca van errefelé, és ahová bementem, onnan vissza is kellett jönni.

A tájon kívül sok más látnivaló nincs itt. Viszont a táj lélegzetelállító!!!





A környék dimbes-dombos, de azért jót bicajoztam. Kicsit megpihenem az egyetlen látványosság, a Råde Kirke (Råde templom) és a mellette lévő temetőnél.
A templom Østfold megyében is jelentős épületnek számít, nem csak Råde viszonylatában. Már 800 éve temetkezési hely volt itt. A templom jól látható mindenhonnan, és a templomtól is jó a kilátás körbe mindenfelé. Amikor 1185-ben új volt, még teljesen máshogy nézett ki a templom. Sokszor restaurálták, és átépítették. Eredeti ablakai kisebbek és ívesek voltak, és a hajó déli oldalán is volt egy bejárat. A 16. században a templomba villám csapott és kigyulladt, a tűz nyomai még ma is láthatók a templomtoronyban, a szentélyben, és a hajóban is.









Bemenni nem tudtam, de ha később lesz alkalmam, akkor csinálok képeket bent is.


Innen még nem akaródzott hazamennem (az idő tényleg gyönyörű; százágra süt a nap, lerohad rólam a ruha), így tovább tekertem, ki a faluból. És akkor nagy szerencsémre felismertem azt a környéket, ahol legelőször laktam Francesco-éknál, még mikor ők is Råde-ban laktak. Ennek nagyon megörültem, mert egész nap tulajdonképpen azért tekertem körbe-körbe, mert az Oslo-fjord-hoz akartam eljutni. És tőlük elmentünk akkor az egyik nap, szóval onnan már tudtam, hogy merre menjek, hogy megtaláljam a vizet. :-)






 





 
 
Visszafelé lemértem, 25-30 percre van tőlünk bicajjal az első pont, ahol elérem a fjordot. Onnan pedig a partján lehet még menni egy csomót tovább.



LINKEK:

Råde ANGOLul: https://en.wikipedia.org/wiki/R%C3%A5de
Oslo-fjord MAGYARul: https://hu.wikipedia.org/wiki/Oslo-fjord


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy benéztél! / Thanks for your visit!