Rundflugzentrale-Nürnberg
Mobil: +49 171 5285374
E-mail: info@rundflugzentrale.de
Honlap: www.rundflugzentrale.deE-mail: info@rundflugzentrale.de
Pilótánk: Jürgen Avdic
Laurent születésnapomra egy sétarepüléssel lepett meg. Egész
délelőtt arra készültem, hogy a városközpontba megyünk, megnézni a farsangi
felvonulást-mulatozást. Erre mikor már elkerülhetetlenné vált, beismerte, hogy
Pinocchio volt, és nem megyünk oda, mert a szülinapi meglepim következik. Ettől
egyből stresszelni kezdtem; utálom a meglepetéseket.
Furcsa volt, hogy miért autóval megyünk. Furcsa volt, hogy
miért a reptér felé. Először azt hittem, hogy van ott valami múzeum, amiről nem
tudok. (Mondjuk elég vicces lenne, már 3 hónapja ott dolgozom, és nem tudok
róla...) Aztán egészen a kontroll-toronyig mentünk, akkor meg azt hittem, hogy
valami reptérlátogatás félére, hogy felmegyünk a toronyba vagy ilyesmi. Aztán a
biztonsági kapunál már ott volt a pilótánk, és a beszélgetésből lejött, hogy bizony
repülni megyünk!
Tehát a biztonsági ellenőrzésnél már várt ránk Jürgen Avdic,
a pilótánk. Átmentünk a kapun, majd be egy kis szobába, ahol megmutatta
Németország repülős térképét, rajta Nürnberget, majd néhány lehetséges úti célt
ajánlott. Az időnk arra, hogy Nürnberg felett repkedjünk csak, túl sok volt,
így az egyik verzió az volt, hogy elmegyünk Rothsee-hez, ami egy tó Roth
mellett, és visszafelé jövet megnézzük Nürnberget. Vagy elmegyünk Fränkische
Schweizig, de mivel ez hosszabb út, ebbe Nürnberg már nem fért volna bele. Így
mi az első lehetőséget választottuk.
Németország |
Nürnberg |
Egy „taxi” vitt minket a hangárba, amiben 2 gép állt. Egy
„nagyobb” és egy kisebb, a miénk. Fényképezzük, nézzük, és egyszer csak
egymásra néztünk, és elkezdtünk nevetni, hogy te jó ég, hát az a „Desperate”!
:-) (Egyszer, amikor kimentünk a reptér végébe gépeket nézni, még a télen, volt
egy kisgép, ami kb. 10 percenként újra és újra leszállt ott. A jele D-ESRP
volt. Mikor újra és újra jött, már megismertük, és a jele alapján elneveztük
Desperate-nek. (jelentése: reménytelen, kétségbeesett))
A "taxi" amivel a hangárba mentünk, és Jürgen, a pilótánk |
Cessna 172-R Skyhawk |
Típus: Cessna 172-R Skyhawk
Reg. jele: D-ESRP
Személyzet: 1 fő
Kapacitás: 3 utasÜlések száma: 4
Szárny fesztávolság:
Hossz: 8,28 m
Magasság:
Hajtómű típusa: Lycoming IO-360-L2A
Maximális felszálló súlya:
Hatótávolság:
Utazósebesség:
Végsebesség:
Repülőelektronika: Garmin G1000 elsődleges repülési kijelző
A Skyhawk R típust 1996-ban vezették be. A repülőgép
tisztafém-építésű, felsőszárnyas, egymotoros, orrfutós kialakítású, fix
légcsavarral szerelt konstrukció. Hajtóműve Avco Lycoming IO-360-L2A típusú,
reduktor nélküli, léghűtéses, 4 hengeres repülőgépmotor. Teljesítménye 160 LE. Ez
az első Cessna 172 gyári üzemanyag-befecskendezéses motorral. A légcsavar
McCauley Accessory Division gyártmányú, kéttollú, állandó állásszögű, átmérője:
1880-1900 mm .
Az engedélyezett üzemanyag: 100-as oktánszámú, kék vagy zöld jelölésű
repülőbenzin.
A 172-R modell számos újítással rendelkezik, úgy mint
hangszigetelt új belső, teljesen új többszintű szellőzőrendszer, standard
négypontos kommunikációs rendszer, kontúros, energiaelnyelő, első ülések
függőleges és dönthető beállítással és övszorító hevederekkel.
Óriási szerencsénk volt egyébként; délelőtt még esett az
eső, és csupa felhő volt az ég, de délutánra, mire mennünk kellett, kitisztult
az ég és százágra sütött a nap! :-)
A gépet a pilóta húzta ki a hangár elé, egymaga. Ott is
csinálhattunk képeket, míg ő a gépet ellenőrizte.
Aztán beültünk a gépbe. Először nekem kellett bemásznom
hátra, majd Laurent ült be előre. Kaptunk fejhallgatót, hogy hallhassuk a
kommunikációt a torony és a gépek között, illetve, hogy mi is tudjunk egymással
beszélni.
Aztán elindultunk a felszállópálya felé. Egy másik kisgép
volt előttünk, és a kollégáim a Boeinggel utánunk. :-)
A felszállás simábban és gyorsabban ment, mint vártam. A
megbeszéltek szerint dél felé vettük az irányt, hogy elrepüljünk Rothsee fölé.
VIDEO!!!
Jürgen közben mesélt a gépről, és ha valami érdekes volt alattunk, azt is
megmutatta.
Nürnberg reptér (NUE) |
Régi U.S. katonai reptér, ma a német rendőrség használja Az egyik helikopterüket Edelweissnak (gyopár) hívják |
Az ott már a Rothsee |
Roth |
Tettünk egy kört a Rothsee fölött.
Rothsee |
Rothsee és a Rajna-Majna-Duna csatorna |
Rothsee |
Rothsee |
Rothsee |
Rothsee |
Rothsee |
Rothsee és Roth |
Majd visszaindultunk Nürnbergbe. Alattunk futott a
Berlin-München autópálya.
Berlin-München autópálya |
Berlin-München autópálya |
Nürnberg fölött is tettünk néhány kört, Jürgen akkor is
mutatta, hogy mi hol van, illetve megkérdezte, hogy hol lakunk, és mivel a
reptérhez közel, így pont elrepültünk a házunk felett is.
Reichsparteitagsgelände Kleiner Dutzendteich és Großer Dutzendteich (a két tó) Stadion és Aréna |
Reichsparteitagsgelände Großer Dutzendteich (a tó) Stadion és Aréna |
Frankenstadion |
Reichsparteitagsgelände Großer Dutzendteich (a tó) |
Lorenzkirche (Szent Lőrinc-templom) |
Hauptbahnhof (Főpályaudvar) |
Hauptbahnhof (Főpályaudvar) Belváros és hátul a reptér kifutópályája látszik |
Belváros |
Belváros |
St. Elisabeth kirche (Szent Erzsébet templom (zöld kupolás)) mellette jobbra a Jakobskirche (Jakab templom) tőle balra a Weißer Turm (Fehér torony) |
balra: St. Sebalduskirche (Szent Szebaldusz templom) jobbra: Frauenkirche (Miasszonyunk temploma) |
Reformations Gedächtnis Kirche (Reformáció emléktemploma) |
Belváros |
Tiergarten (Állatkert) |
BTN (Business Tower Nürnberg) |
BTN (Business Tower Nürnberg) |
Wöhrder See |
Belváros, Kaiserburg (Császári vár) |
Belváros, Kaiserburg (Császári vár) |
Belváros, Kaiserburg (Császári vár) |
Flughafen Nürnberg „Albrecht Dürer“ (Albrecht Dürer repülőtér Nürnberg) |
A landolás is nagyon simán ment. Kaptunk saját „Follow me”
autót, és elgurultunk a hangár elé. Ott a pilóta után először én, majd Laurent
szállt ki a gépből. Jürgen visszatolta a gépet az állásra, ott megint
csinálhattunk pár képet. Majd bementünk az irodába, elvégezte a papírmunkát,
majd elindultunk kifelé. Elbúcsúztunk Jürgentől, majd jöttünk haza.
VIDEO!!!
Néhány adat az utunkról:
Felszállás: NUE 15:28
Landolás: NUE 16:01A repülés 33 percig tartott.
Repülési magasság:
Max. sebesség: 115 csomó (
Repülési távolság kb.
Egyéb sétarepüléseink:
Zeppelin NT – a Boden-tó felett Friedrichshafen környékén
Junkers Tante Ju Ju-52/3m – Ingolstadttól Kelheimig
Zeppelin NT – a Boden-tó felett Friedrichshafen környékén
Junkers Tante Ju Ju-52/3m – Ingolstadttól Kelheimig
Liszunov Li-2T - Dunakeszi és a Duna felett
Ha tetszett a bejegyzés, köszönöm, ha megosztod a linket másokkal is. A cikket viszont légy szíves, ne másold!
Ha máskor is szeretnél velünk utazni, inspirációért kövess minket a Mindenütt jóóó blog Facebook oldalán, vagy a blog youtube csatornáján, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz!
LINKEK:
Rundflugzentrale-Nürnberg NÉMETül: http://www.rundflugzentrale.de/
Cessna 172 ANGOLul: https://en.wikipedia.org/wiki/Cessna_172Cessna 172 MAGYARul: http://www.aeromedia.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=29&Itemid=30
(A bejegyzésben szereplő képek egy részét Laurent készítette.)
Fantasztikus egy meglepetés!!! Én is élvezném, olyan szép a táj odafentről. Szabályos és rendezett.
VálaszTörlésNeuem csak a Berlin-München autópálya volt ismerős és a nürnbergi vasútállomás, a várost még élőben nem láttam, a tavakat sem.
Klassz szülinapi ajándék volt, hozzá napos idővel. :-)
Nagy mázlink volt az idővel, igen! :-) Meg Laurent-nak is, hogy jó meglepetést okozott, mert nagyon féltem, hogy valami olyan lesz, amit nagyon nem szeretnék... ;-)
TörlésEgyszer gyere már el Nürnbergbe is!!!
Szívesen, megbeszéljük! :-)
TörlésRemek! :-)
TörlésIzgalmas lehetett. Én egyszer űltem ilyen kis gépben és a sétarepülés Budapest felett ment, de borzalmasan féltem, mert minden kis manővert, meg "zökkenést" minimum tízszer erősebbnek éltemmeg, mint a nagy gépeken, olyan volt, hogy az az érzésem volt, semmi sem tartja fent a kis gépet. Időközben már rájöttem, minél nagyobb egy gép, annál kevésbé érez az ember bármit is. Kíváncsi vagyok, hogyan élem meg az A380-ast. :-)
VálaszTörlésIgen, való igaz, hogy a kanyaroknál nagyon élesen bedőlt, meg a széllökéseket is elég rendesen lehetett érezni. Ennek ellenére azért attól nem féltem, hogy lepottyanunk. Az A380-as élményedre én is kívácsi leszek! ;-)
TörlésÁrat tud valaki mondani?
VálaszTörlésA bejegyzés legelején található honlapon/e-mail címen/telefonszámon kell érdeklődni. Az ár függ attól, hogy hány fő, hová vagy mennyi ideig repülne.
Törlés