2017. február 26., vasárnap

Sétarepülés a Rothsee és Nürnberg felett - Németország




Rundflugzentrale-Nürnberg


Mobil: +49 171 5285374
E-mail: info@rundflugzentrale.de
Honlap: www.rundflugzentrale.de
Pilótánk: Jürgen Avdic


Laurent születésnapomra egy sétarepüléssel lepett meg. Egész délelőtt arra készültem, hogy a városközpontba megyünk, megnézni a farsangi felvonulást-mulatozást. Erre mikor már elkerülhetetlenné vált, beismerte, hogy Pinocchio volt, és nem megyünk oda, mert a szülinapi meglepim következik. Ettől egyből stresszelni kezdtem; utálom a meglepetéseket.

Furcsa volt, hogy miért autóval megyünk. Furcsa volt, hogy miért a reptér felé. Először azt hittem, hogy van ott valami múzeum, amiről nem tudok. (Mondjuk elég vicces lenne, már 3 hónapja ott dolgozom, és nem tudok róla...) Aztán egészen a kontroll-toronyig mentünk, akkor meg azt hittem, hogy valami reptérlátogatás félére, hogy felmegyünk a toronyba vagy ilyesmi. Aztán a biztonsági kapunál már ott volt a pilótánk, és a beszélgetésből lejött, hogy bizony repülni megyünk!

Tehát a biztonsági ellenőrzésnél már várt ránk Jürgen Avdic, a pilótánk. Átmentünk a kapun, majd be egy kis szobába, ahol megmutatta Németország repülős térképét, rajta Nürnberget, majd néhány lehetséges úti célt ajánlott. Az időnk arra, hogy Nürnberg felett repkedjünk csak, túl sok volt, így az egyik verzió az volt, hogy elmegyünk Rothsee-hez, ami egy tó Roth mellett, és visszafelé jövet megnézzük Nürnberget. Vagy elmegyünk Fränkische Schweizig, de mivel ez hosszabb út, ebbe Nürnberg már nem fért volna bele. Így mi az első lehetőséget választottuk.

Németország

Nürnberg



Egy „taxi” vitt minket a hangárba, amiben 2 gép állt. Egy „nagyobb” és egy kisebb, a miénk. Fényképezzük, nézzük, és egyszer csak egymásra néztünk, és elkezdtünk nevetni, hogy te jó ég, hát az a „Desperate”! :-) (Egyszer, amikor kimentünk a reptér végébe gépeket nézni, még a télen, volt egy kisgép, ami kb. 10 percenként újra és újra leszállt ott. A jele D-ESRP volt. Mikor újra és újra jött, már megismertük, és a jele alapján elneveztük Desperate-nek. (jelentése: reménytelen, kétségbeesett))
A "taxi" amivel a hangárba mentünk, és Jürgen, a pilótánk
Cessna 172-R Skyhawk


Néhány adat a repülőgépről:

Típus: Cessna 172-R Skyhawk
Reg. jele: D-ESRP

Személyzet: 1 fő
Kapacitás: 3 utas
Ülések száma: 4
Szárny fesztávolság: 11 m
Hossz: 8,28 m
Magasság: 2,72 m
Hajtómű típusa: Lycoming IO-360-L2A
Maximális felszálló súlya: 2450 font (1111 kg)
Hatótávolság: 1 185 km
Utazósebesség: 226 km/h
Végsebesség: 302 km/h
Repülőelektronika: Garmin G1000 elsődleges repülési kijelző

A Skyhawk R típust 1996-ban vezették be. A repülőgép tisztafém-építésű, felsőszárnyas, egymotoros, orrfutós kialakítású, fix légcsavarral szerelt konstrukció. Hajtóműve Avco Lycoming IO-360-L2A típusú, reduktor nélküli, léghűtéses, 4 hengeres repülőgépmotor. Teljesítménye 160 LE. Ez az első Cessna 172 gyári üzemanyag-befecskendezéses motorral. A légcsavar McCauley Accessory Division gyártmányú, kéttollú, állandó állásszögű, átmérője: 1880-1900 mm. Az engedélyezett üzemanyag: 100-as oktánszámú, kék vagy zöld jelölésű repülőbenzin.

A 172-R modell számos újítással rendelkezik, úgy mint hangszigetelt új belső, teljesen új többszintű szellőzőrendszer, standard négypontos kommunikációs rendszer, kontúros, energiaelnyelő, első ülések függőleges és dönthető beállítással és övszorító hevederekkel.


Óriási szerencsénk volt egyébként; délelőtt még esett az eső, és csupa felhő volt az ég, de délutánra, mire mennünk kellett, kitisztult az ég és százágra sütött a nap! :-)

A gépet a pilóta húzta ki a hangár elé, egymaga. Ott is csinálhattunk képeket, míg ő a gépet ellenőrizte.






Aztán beültünk a gépbe. Először nekem kellett bemásznom hátra, majd Laurent ült be előre. Kaptunk fejhallgatót, hogy hallhassuk a kommunikációt a torony és a gépek között, illetve, hogy mi is tudjunk egymással beszélni.






Aztán elindultunk a felszállópálya felé. Egy másik kisgép volt előttünk, és a kollégáim a Boeinggel utánunk. :-)










A felszállás simábban és gyorsabban ment, mint vártam. A megbeszéltek szerint dél felé vettük az irányt, hogy elrepüljünk Rothsee fölé.
VIDEO!!!
Jürgen közben mesélt a gépről, és ha valami érdekes volt alattunk, azt is megmutatta.

Nürnberg reptér (NUE)











Régi U.S. katonai reptér, ma a német rendőrség használja
Az egyik helikopterüket Edelweissnak (gyopár) hívják







Az ott már a Rothsee


Roth

Tettünk egy kört a Rothsee fölött.

Rothsee

Rothsee és a Rajna-Majna-Duna csatorna


Rothsee

Rothsee

Rothsee
  
Rothsee

Rothsee


Rothsee és Roth

Majd visszaindultunk Nürnbergbe. Alattunk futott a Berlin-München autópálya.



Berlin-München autópálya


Berlin-München autópálya


Nürnberg fölött is tettünk néhány kört, Jürgen akkor is mutatta, hogy mi hol van, illetve megkérdezte, hogy hol lakunk, és mivel a reptérhez közel, így pont elrepültünk a házunk felett is.

Reichsparteitagsgelände
Kleiner Dutzendteich és Großer Dutzendteich (a két tó)
Stadion és Aréna

Reichsparteitagsgelände
Großer Dutzendteich (a tó)
Stadion és Aréna

Frankenstadion

Reichsparteitagsgelände
Großer Dutzendteich (a tó)

Lorenzkirche (Szent Lőrinc-templom)

Hauptbahnhof (Főpályaudvar)

Hauptbahnhof (Főpályaudvar)
Belváros
és hátul a reptér kifutópályája látszik

Belváros

Belváros

St. Elisabeth kirche (Szent Erzsébet templom (zöld kupolás))
mellette jobbra a Jakobskirche (Jakab templom)
tőle balra a Weißer Turm (Fehér torony) 

balra: St. Sebalduskirche (Szent Szebaldusz templom)
jobbra: Frauenkirche (Miasszonyunk temploma)

Reformations Gedächtnis Kirche (Reformáció emléktemploma)


Belváros

Tiergarten (Állatkert)

BTN (Business Tower Nürnberg)

BTN (Business Tower Nürnberg)


Wöhrder See

Belváros, Kaiserburg (Császári vár)

Belváros, Kaiserburg (Császári vár)

Belváros, Kaiserburg (Császári vár)

Flughafen Nürnberg „Albrecht Dürer
(Albrecht Dürer repülőtér Nürnberg)

A landolás is nagyon simán ment. Kaptunk saját „Follow me” autót, és elgurultunk a hangár elé. Ott a pilóta után először én, majd Laurent szállt ki a gépből. Jürgen visszatolta a gépet az állásra, ott megint csinálhattunk pár képet. Majd bementünk az irodába, elvégezte a papírmunkát, majd elindultunk kifelé. Elbúcsúztunk Jürgentől, majd jöttünk haza.

VIDEO!!!






Néhány adat az utunkról:

Felszállás: NUE 15:28
Landolás: NUE 16:01
A repülés 33 percig tartott.
Repülési magasság: 600 m (3 000 láb)
Max. sebesség: 115 csomó (210 km/h)
Repülési távolság kb. 50 mérföld

Liszunov Li-2T - Dunakeszi és a Duna felett


Ha tetszett a bejegyzés, köszönöm, ha megosztod a linket másokkal is. A cikket viszont légy szíves, ne másold!

Ha máskor is szeretnél velünk utazni, inspirációért kövess minket a Mindenütt jóóó blog Facebook oldalán, vagy a blog youtube csatornáján, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz!



LINKEK:

Rundflugzentrale-Nürnberg NÉMETül: http://www.rundflugzentrale.de/
Cessna 172 ANGOLul: https://en.wikipedia.org/wiki/Cessna_172
Cessna 172 MAGYARul: http://www.aeromedia.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=29&Itemid=30


(A bejegyzésben szereplő képek egy részét Laurent készítette.)



8 megjegyzés:

  1. Fantasztikus egy meglepetés!!! Én is élvezném, olyan szép a táj odafentről. Szabályos és rendezett.
    Neuem csak a Berlin-München autópálya volt ismerős és a nürnbergi vasútállomás, a várost még élőben nem láttam, a tavakat sem.
    Klassz szülinapi ajándék volt, hozzá napos idővel. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagy mázlink volt az idővel, igen! :-) Meg Laurent-nak is, hogy jó meglepetést okozott, mert nagyon féltem, hogy valami olyan lesz, amit nagyon nem szeretnék... ;-)
      Egyszer gyere már el Nürnbergbe is!!!

      Törlés
    2. Szívesen, megbeszéljük! :-)

      Törlés
  2. Izgalmas lehetett. Én egyszer űltem ilyen kis gépben és a sétarepülés Budapest felett ment, de borzalmasan féltem, mert minden kis manővert, meg "zökkenést" minimum tízszer erősebbnek éltemmeg, mint a nagy gépeken, olyan volt, hogy az az érzésem volt, semmi sem tartja fent a kis gépet. Időközben már rájöttem, minél nagyobb egy gép, annál kevésbé érez az ember bármit is. Kíváncsi vagyok, hogyan élem meg az A380-ast. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, való igaz, hogy a kanyaroknál nagyon élesen bedőlt, meg a széllökéseket is elég rendesen lehetett érezni. Ennek ellenére azért attól nem féltem, hogy lepottyanunk. Az A380-as élményedre én is kívácsi leszek! ;-)

      Törlés
  3. Válaszok
    1. A bejegyzés legelején található honlapon/e-mail címen/telefonszámon kell érdeklődni. Az ár függ attól, hogy hány fő, hová vagy mennyi ideig repülne.

      Törlés

Köszönöm, hogy benéztél! / Thanks for your visit!