Sétarepülés egy Zeppelin NT-vel a Boden-tó és Friedrichshafen
felett
Deutsche Zeppelin-Reederei GmbH
Cím: Messestraße 132, 88046 Friedrichshafen, Németország
Tel.: +49 7541 59000
Fax: +49 7541 5900499
e-mail: info@zeppelinflug.de
e-mail: info@zeppelinflug.de
Honlap: www.zeppelinflug.de
Mióta nyáron pár napot eltöltöttünk a Boden-tó körül, és
láttunk Zeppelin NT-ket repkedni a fejünk fölött, illetve Friedrichshafenben
megnéztük a Zeppelin Múzeumot, be voltunk zsongva, hogy mi is repüljünk egyet.
Ez egy igazán egyedülálló és különleges élmény. Nem csak
azért, mert (nagyon) nem olcsó, hanem azért is, mert a Boden-tó felett csak 2
Zeppelin NT repked. Egy-egy gépen pedig csak 12 hely van!
Az árával már megalkudtunk, ez lesz egymásnak a karácsonyi
ajándékunk. J Innentől
a problémát már csak az jelentette, hogy mindig csak 1-1 szabad hely volt.
Mivel állandóan a honlapjukon lógtunk, egyszer csak láttuk, hogy az egyik nap
megnyitnak egy szuper kedvezményes lehetőséget (majd’ 30% az eredeti árból),
amire viszont gyorsan le kellett csapni. Sikerült, megszereztük a 2 jegyet!!!
Október 23-án még dolgoztam (szerencsére hajnalos műszakon
voltam), Laurent is csak fél napra ment be, így délután elindultunk
Ravensburgba, ahol egy jó kis airbnb-s szállást találtunk magunknak. Este
Ravensburgban vacsoráztunk, és 24-én délelőtt még megnéztük a várost, ami nem
csak a puzzle-ről híres!!!
A repülés előtti héten végig szép tiszta, napos idő volt,
mondogattuk is folyamatosan, hogy csak kitartson 24-éig. Hát persze, hogy nem
tartott ki! Majdnem végig esőben vezettünk le Ravensburgba, és éjszaka is
hallottuk, hogy esik. Reggel viszont elkezdett kitisztulni az ég! J
Délben indultunk el Friedrichshafenbe, a Zeppelin reptérre. (Bodensee-Airport Friedrichshafen
repterének kódja (IATA: FDH, ICAO: EDNY).)
Megérkeztünk a reptérre, leparkoltuk az autót, majd a
Check-in pultnál átvettük a beszállókártyákat.
Volt még egy kis időnk, így először körbenéztünk a kis boltban, majd kiültünk a teraszra, ahol a szomszédos „rendes” reptér fel- és leszálló gépeit nézegettük. (A „rendes” reptér terminálja a túloldalon található, de ahogy láttam különösebben nincs elválasztva a kettő egymástól.)
Volt még egy kis időnk, így először körbenéztünk a kis boltban, majd kiültünk a teraszra, ahol a szomszédos „rendes” reptér fel- és leszálló gépeit nézegettük. (A „rendes” reptér terminálja a túloldalon található, de ahogy láttam különösebben nincs elválasztva a kettő egymástól.)
13:40-kor kellett az „eligazításra” menni. Minket külön
vittek, és angolul mondták el, hogy hogyan fog működni a be- és kiszállás.
Ahogy elkezdte mondani a légiutas-kísérő, egyből beugrott, amit korábban
olvastam erről, amikor egy másik bejegyzéshez gyűjtöttem anyagot, a „Járt-e zeppelin Eger felett?” címűhöz. Akkor már olvastam arról, hogy 2 ember leszáll,
2 ember beszáll, 2 ember leszáll, 2 ember beszáll… A biztonsági kártya pedig
nagyon hasonlít ahhoz, amit majd’ minden nap látok. Persze itt kisebb a kabin,
máshol vannak az ajtók, és máshogy nyílnak.
Ezután egy mozi terembe vittek bennünket, ahol a
légiutas-kísérő megmutatta az övek és a mentőmellény használatát, majd
megnézhettünk egy kisfilmet, amolyan ráhangolódásképp.
Kimentünk az épület elé, ahol egy kisbusz várt, ami kivitt
minket a pontra, ahol a ki- és beszállítás történik. Felsorakoztunk a korábban
mondottak szerint, majd vártuk a zeppelinünket. Hamarosan fel is bukkant. Majd
az orra hirtelen nagyot bukott lefelé, és ilyen pozícióban közeledett felénk.
Nem mondom, hogy nem fagyott meg a vér az ereinkben! J
Leszálltak, „kikötötték” a zeppelint, majd megkezdtük a ki-
és beszállást kettesével.
A Zeppelin NT-n az a jó, hogy mindenkinek ablakhoz szól a
jegye! J
Elfoglaltuk a helyeinket, becsatoltuk az öveket, majd segítenem kellett a
folyosó túloldalán ülő idősebb utasoknak, mert a rossz oldalra akarták a
fémlapocskát becsúsztatni. Először csak magamban mosolyogtam, hogy de hát én
itt utas vagyok, nem dolgozni jöttem, de aztán Laurent hangosan ki is mondta,
hogy még most is dolgozom! J
A vészkijáratnál ültem.
A felszállás annyiból volt érdekes, hogy itt nincs „nekifutás”, hanem felemelkedés és előre felé menés, mint egy helikopternél. Viszont gyomorliftezés sincs, pedig azt azért vártam. A fülem viszont pattogott kicsit, de ez nem meglepő; náthás vagyok.
A felszállás annyiból volt érdekes, hogy itt nincs „nekifutás”, hanem felemelkedés és előre felé menés, mint egy helikopternél. Viszont gyomorliftezés sincs, pedig azt azért vártam. A fülem viszont pattogott kicsit, de ez nem meglepő; náthás vagyok.
Az öveket gyorsan kikapcsolhattuk, és innentől szabadon
mozoghattunk a kabinban.
Van egy WC is a gépen, ezt csak kíváncsiságból néztük meg, nem
használtuk.
És ami a legtutibb: az ablakokat ki lehet nyitni!!! J Mivel csak kb. 300 méter magasan repülünk, ezért a nyomáskülönbség nem akkora, hogy ezt ne lehetne megtenni.
A gépen egyébként csak egy pilóta van, a másodpilóta ülését a légiutas-kísérő foglalta el. A repülés alatt lehetett mindkettejükkel beszélgetni, úgyhogy én le is csaptam a kapitányra. Azt már tudtam, hogy max. 20 embernek van engedélye zeppelint vezetni, ő pedig elmondta, hogy ebből max. 6-an repülnek is aktívan.
Eddig összesen 6 db Zeppelin NT-t gyártottak, ebből 2 db van Friedrichshafenben, és 3 az USA-ban. Korábban volt egy Franciaországban, és Japánban is, de azokat visszahozták. Egy pedig dél-Afrikában van, javíthatatlan állapotban. Egy szélviharban rongálódott meg, míg az árbocára volt kikötve.
A kapitány mondta, hogy az előző két nap nem szálltak fel, törölték a járatokat. Mert bár ugyan a Zeppelin NT maga fel tudott volna szállni, de olyan erős volt a szél, hogy nem sokat haladhattak volna, plusz esett az eső, lent voltak a felhők, így az utasok nem sokat láthattak volna. Igen, ettől féltünk mi is, hogy vajon a mi repülésünkkel mi lesz… De szeretnek bennünket az égiek, szuper időt kaptunk! J
A fél órás repülés gyorsan eltelt. Láthattuk Meersburgot, és távolabb Mainaut is. Visszafordulva még kicsit beljebb a Boden-tó felett, majd Friedrichshafen felett is tettünk egy kört. A távolban pedig láthattuk a hármas határt: Németország, Svájc és Ausztria havas hegycsúcsaival. A kapitány mesélte, hogy ez is az elmúlt 2 nap időjárásának termése, előtte még nem voltak havasak a csúcsok. Aztán rádióznia kellett, úgyhogy leléptem.
VIDEO!!!
A légiutas-kísérő amolyan légi idegenvezetőként mutogatta és
mondogatta, hogy lent éppen mit láthatunk.
Ez a fél óra nagyon gyorsan elrepült, sokkal gyorsabban
eltelt, mint amikor a télen a Cessna 172-R Skyhawk-kal mentünk sétarepülésre.
(Valószínűleg azért, mert itt mozoghattunk, ott meg ugye egy helyben kellett
ülni.)
Landolásnál nem lepődtünk meg, mikor előre bukott a
zeppelin, és rajta ülve nem is volt olyan vészes, mint korábban lentről nézve.
Kikötöttünk, majd felsorakoztunk, és kettesével szépen ki-
beszálltunk.
Lentről megnézhettük, hogy hogyan szállt fel az új csoport.
Néhány adat az utunkról:
Felszállás: EDNY 14:04
Landolás: EDNY 14:34
A repülés 30 percig tartott.
Repülési magasság: 300 m (1 500 láb )
Max. sebesség: 34 mi/h (~55 km/h)
Repülési távolság kb. 15 mérföld
Beszálltunk a kisbuszba, és visszamentünk a terminálba. Ott
Zeppelin pezsgővel (a sofőröket narancslével) és ajándékokkal vártak bennünket.
Mindenki kapott egy emléklapot, egy könyvet a repülésről, és képeslapot.
Ha valaki akart, akkor egy értékelő lapot is kitölthetett a
szolgáltatásról.
Az italunkat átvihettük a Zeppelin Hangar FN Restaurant-ba
is, ahol a kaland után végre megebédeltünk. Előtte valahogy nem voltunk éhesek.
J
Kürbis-Apfel Cremesüppchen mit gegrillter Jakobsmusche und Schokosalz Pumpkin-apple-cream soup with grilled scallop and chocolate salt Sütőtökös-almás krémleves grillezett kagylóval és csokisóval |
Meersalz-Kartoffeln Sea salt potatoes Tengeri sós burgonya |
Néhány adat a zeppelinünkről:
Típus: Zeppelin NT
Reg. jele: D-LZZF
Neve: Baden-Württemberg
Neve: Baden-Württemberg
Hossza: 75 m
Maximum szélessége: 19,5 m
Magassága: 17,4
m
Ballon nagysága: 8425m3
Max. felszállási súly: 8040 kg
Hasznos teher: 2350 kg
Hajtómű: 3 db Textron Lycoming 147 kW
IO-360 (200hp)
Max. repülési sebesség: 125 km/h
Hatótávolság: 900
km
Max. repülési magasság: 2600 m
Max. repülési időtartam: kb. 20 óra
Személyzet: 2 fő
Kapacitás: 12 utas
Ülések száma: 2+12
Kabin hossza: 10,7 m
Kabin térfogata: 29,0 m3
Egyéb sétarepüléseink:
Cessna 172-R Skyhawk – a Rothsee és Nürnberg felett
Junkers Tante Ju Ju-52/3m – Ingolstadttól Kelheimig
Cessna 172-R Skyhawk – a Rothsee és Nürnberg felett
Junkers Tante Ju Ju-52/3m – Ingolstadttól Kelheimig
Liszunov Li-2T - Dunakeszi és a Duna felett
Ha tetszett a bejegyzés, köszönöm, ha megosztod a linket másokkal is. A cikket viszont légy szíves, ne másold!
Ha máskor is szeretnél velünk utazni, inspirációért kövess minket a Mindenütt jóóó blog Facebook oldalán, vagy a blog youtube csatornáján, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz!
Honlap: www.zeppelinflug.de
FDH/EDNY reptér: http://www.airports.de/index.php?option=com_mtree&Itemid=72&task=viewlink&link_id=132
FDH/EDNY reptér: https://en.wikipedia.org/wiki/Friedrichshafen_Airport
(A bejegyzésben szereplő képek egy részét Laurent készítette.)
Micsoda élmény!!! Szívesen veletek tartottam volna!!! Jó pár dolgot tudtam meg a Zeppelin repülésről, köszi!
VálaszTörlésA videósnak üzenem, legközelebb lassabban mozgassa a gépet, hogy jobban élvezhessük a felvételeket. ;-)
Tényleg nagy élmény volt! Ó, ha tudtam volna!!! De majd ha rávesszük magunkat a hőlégballonozásra, mindenképpen szólunk, illetve szólj te is, ha szervezed! ;-)
TörlésÁtadom az üzenetet a videósnak! :-D
Rendben, köszi, örömmel!!!
TörlésSzupiii!!! :-)
TörlésHihetetlenül menő! És lélegzetelállítóak a képek :)
VálaszTörlésKösziii :-)
TörlésNa ez érdekes volt. :-)
VálaszTörlésFotózós sétarepülésnek ez jó lehet, mert olyan lassan repül. Nyaranta mindig repül egy itt nálunk is, Oberschleißheimban landol tudom München felett repked. Sokszor az erkélyünkről látjuk.
De milyen volt maga a benne lét, a felszállás, leszállás, csak ilyen lassú lebegés szerű érzés, vagy milyennek írnád le??
Felszállásnál a kabin eleje megemelkedik, de azon kívül semmit nem érzel. Mivel nincs nekifutás és nem olyan gyors, nagyon puha az egész. Már fent, repülés közben néha megdől ha kanyarodni kell. Leszálláskor pedig az orra dől előre, de ezt sem érezni annyira (vészesnek) mint amilyennek kívülről lentről láttuk. Mivel a repülési magassága kb. 300 méter, így a testedben sem érzel olyan nyomás(különbsége)t, mint a repülőn. Az az izgalmas benne, hogy közel vagy a földhöz, közelről látsz mindent, ki lehet nyitni az ablakokat, érzed a menetszelet, megdőlsz néha, a pilótafülke nincs leválasztva, beszélgethetünk a kapitánnyal (akiből csak egy van)...
TörlésFotózáshoz pont szuper lehet.
TörlésJa, és a 360 fokos panorámát kifelejtettem a felsorolásból! :-)
TörlésÉs következik a tengeralattjáró?
VálaszTörlésTengeralattjárón már voltunk... Igaz, az ki volt kötve egy múzeumban, de azért abban már jártunk. Talán a hőlégballon lesz a következő, ha a tériszonyom valahogy le tudom küzdeni. 😉
TörlésÉn 3 éve itt élek Friedrichshafenben de a fél órás repülésért - 2020-as áron - a 230 eurót sokallom
VálaszTörlésMost 470€ 2024-ben/ fő
VálaszTörlés