2015. július 28., kedd

Norvég nyár - Strandoljunk! (?) - Moss, Alby, Norvégia




Egy egész hónapot töltöttem Norvégiában. A júliust. A "norvég nyarat". Szerencsém volt, szép idő volt szinte majdnem minden nap. Pár nap esett csak az eső. A hőmérséklet 15-24 fok között volt, többnyire 19-22. DE!!! Sokkal de sokkal többnek érezni. Ugynúgy öltöztem fel, mint egy otthoni 19-22 fokhoz, aztán alig bírtam ki hazáig, hogy ledobálhassam magamról a felesleges ruhát... a nap olyan erősen süt, hogy jóval többnek érezni.

A norvég nyár még azért is érdekes, mert a nap alig megy le. Csak pár órára, de akkor sincs korom sötét. Az alvás az első pár napban emiatt nehezen is ment. De aztán ehhez is hozzá lehet szokni.

Katka-val többször is találkoztunk, hogy elmenjünk strandolni. Odáig meg is volt a dolog, hogy elmentünk. De a vízbe egyszer sem merészkedtünk be, még csak a lábujjunkat sem dugtuk bele. Pedig Isten látja a lelkem, én igazán szerettem volna... De a ruha egyszer sem került le rólunk. Sőt, a pléd, amit magunkkal vittünk nem a földre, hanem ránk került néha. Nagyon erős és hideg szél fújt ugyanis a tenger felől. Csak az vígasztalt, hogy Katka-ék már több mint 3 éve kint élnek, és ha ő nem merészkedett be, akkor részemről is rendben van... nem vagyok nyuszi. :-)

A tengerpart ettől függetlenül szép (mondjuk Norvégiában hol nem az?!), így legtöbbször egy kis ücsörgés után egy jó nagyot sétáltunk. Utána meg ettünk egy jót.

Moss




Alby
















Moss
Ez a sirály épp egy tengeri csillagot fal be

És vannak, akiknek ez az idő is tökéletes a fürdésre...

Moss belváros




Nesparken, Moss









Katka és Francesco



Divinum Pizzeria Ristorante, Moss
Skoggata 2, 1530 Moss, Norvégia


Ming Restaurant, Moss
Dronningens gate 27, 1530 Moss, Norvégia






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy benéztél! / Thanks for your visit!