2015. december 5., szombat

La Magia del Natale ad Assisi - Adventi vásár, Assisi, Olaszország

Assisi város Olaszországban, Perugia megyében; Assisi Szent Ferencnek, a ferences rend alapítójának és Szent Klárának, a klarissza rend alapítójának a szülőhelye. De erről a témáról már írtam (itt), most más következik: az adventi vásár, azaz ahogy ők hívják: La Magia del Natale ad Assisi. Idén rendezték meg ötödjére! :-)

Rögtön azzal kezdem, hogy az olaszok megbízhatatlanok. Vagy ne fogalmazzak ilyen keményen? Na jó… akkor csak ráérősek… lazán kezelik az időt…

Történt ugyanis, hogy 4-én picivel dél után megérkeztünk Assisi-be. A főbb látnivalókkal kezdtük, és jó sok mindent megnéztünk, ránk is sötétedett, így a szállásunkra mentünk, ami a Piazza Santa Chiara-n a Hotel Roma-ban volt. Jó választás volt, mert az adventi vásár egyik helyszíne is ez a tér volt. A Piazza Santa Chiara a Dómtól délre a hegyoldalra teraszszerűen nyíló tér. Itt áll a klarissza rend anyazárdája és S. Chiara (Szent Klára) egyszerű, terméskőből épült gótikus temploma. Ami mellesleg építészeti szempontból is érdekes; csak az egyik oldalán vannak támpillérei.

A Piazza Santa Chiara-tól tovább kell sétálni a Corso Mazzini-n a Piazza del Comune-re, ahol az adventi vásár másik helyszíne volt.

Na de miért kezdtem azzal, hogy az olaszok megbízhatatlanok? Hát azért, mert a hivatalos program szerint 4-én délelőtt 10 órakor volt az esemény megnyitója. Ezzel szemben mi este fél 7 után indultunk le a hotelből, hogy körülnézünk a vásárban, és mondhatni ekkor még SEMMI sem volt… Na jó… Néhány fabódé már állt. Néhányba már éppen kezdték kipakolni a portékákat… De ez jó, ha az 5%-a volt a helyeknek!

4-én este a Piazza Santa Chiara-n a Basilica di Santa Chiara templom előtt

4-én este a Piazza del Comune-n

Másnap délelőtt 10 óra után mentünk le újra, ekkorra már minden házikó állt, de még mindig nem volt ott minden árus.

10-én reggel... még mindig folyik a munka

Mindezt csak azért írom le, hogy ha valaki a jövőben tervez odamenni, és csak 1 napot szán a dologra, akkor semmiképpen se az első napra tervezze ezt a látogatást, mert nagyot fog csalódni. (Főleg, mert az esemény csak 5 napig tartott (volna), nem hetekig!)

Amúgy a vásár még így sem túl nagy, hogy 2 helyszínen van, bő egy óra elég végigjárni. (Persze a városra érdemes legalább egy teljes napot rászánni, mert tele van látnivalókkal.)

Assisi-ben csodálatos hátteret ad a vásárnak a város: a Piazza Santa Chiara-n a Basilica di Santa Chiara templom, a Piazza del Commune hosszúkás terén a Minerva: egy gyönyörű, épségben maradt római templomhomlokzat korinthoszi oszlopokkal (Minerva, a bölcsesség istenasszonyának tiszteletére emelték. Átépítették, ma Santa Maria sopra Minerva templom (Minerva feletti Szűz Mária) néven ismeretes.), közvetlenül mellette a Torre del Popolo és a Palazzo del Capitano del Popolo, szemben vele a Palazzo dei Priori (priorok palotája), valamint a Fontana dei Tre Leoni (szökőkút).

Mondhatnám, hogy minden adventi vásár ugyanolyan, de ez nem igaz. Mind más egy kicsit.

A Piazza Santa Chiara-n

🎄 Bécsben
🎄 Coburgban
🎄 Fürthben

Ha tetszett a bejegyzés, köszönöm, ha megosztod a linket másokkal is. A cikket viszont légy szíves, ne másold!

Ha máskor is szeretnél velünk utazni, inspirációért kövess minket a Mindenütt jóóó blog Facebook oldalán, vagy a blog youtube csatornáján, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz!

LINKEK:

információ: http://www.umbriaeventi.com/
információ: https://www.facebook.com/events/549231145225210/

(A bejegyzésben szereplő képek egy részét Laurent készítette.)