2022. november 22., kedd

Rewal

Rewal (németül: Rewahl) a Nyugat-pomerániai vajdaságban található a Balti-tengernél a Szczecini-lagúnában, Lengyelország legészaknyugatibb részén. A falut széles homokos strandok, magas sziklafalak jellemzik. Rewal, az egykori halászfalu ma közkedvelt üdülőhely, mely közvetlenül egy gyönyörű 15 méter magas sziklaparton található.

Az előző nap megkezdett utunkat Lengyelország tengerpartja mentén folytatva kelet felé vettük az irányt.

Látnivalók

Bałtycki Krzyż Nadziei - Pustkowo

Először Pustkowoba mentünk, ahol a „Bałtycki Krzyż Nadziei” (A remény balti keresztje) nevű, a strandok mellett álló fémkeresztet néztük meg. Ez 19 méter magas és 2007-ben épült a Tátrában található Giewont kereszt másolataként. A két kereszt között minden évben motoros zarándoklatot tartanak. Magyar motorosok (a "Motorkerepálosok") is megtették ezt az utat, meg is találtuk az emléktáblát róla.

Bár az időjárás nem volt igazán meleg, meg akartuk kóstolni azokat a hatalmas fagylaltokat, amit errefelé mindenhol árulnak, így megálltunk egy kávézóban és vettünk egyet.

Cím: Zejście Na Plażę, 72-344 Pustkowo, Lengyelország

Ruiny Kościoła - Trzęsacz

Ezután elmentünk Trzesaczba, hogy megnézzük egy templom romjait. A faluban egy gótikus templom romjai találhatók, amit a XIV-XV. században építettek a falu közepén, majdnem 2 km-re a tengertől. A tenger hullámai erősen koptatják a sziklákat, és emiatt a tengerpart folyamatosan közeledett az épülethez. Az utolsó istentiszteletet emiatt 1874-ben tartották a templomban. A templom berendezését a Kamień Pomorski székesegyházba szállították, a történelmi triptichon egy része pedig Rewal új templomában látható. A templom első része 1901-ben összeomlott. Mára már csak a déli fal egy része maradt meg. A 2001-2002-es években intenzív munkát végeztek, hogy a romokat a viharoktól megvédjék. Ez az egyetlen ilyen típusú turisztikai látványosság Európában!

A templom mellett van egy 20 méter magas kilátó is a tengerparton, és közlekedik ott egy tengerparti keskeny nyomtávú vonat is.

A faluban az újabb, 1880-ból származó templomot is megnéztünk. Ez a második világháborúban súlyosan megsérült, és csak 2003-ban újították fel. A régi templom néhány felszerelését is ide hozták át.

Cím: 72-344 Trzęsacz, Lengyelország

Rewal

Park Wieloryba
Bálna Park

Ezt csak kívülről néztük meg végül, mert teljesen másra számítottunk. Egy nyitott parkra, érdekes szobrokkal. Ehelyett -mint kiderült- ez egy vidámpark gyerekeknek.

Cím: Kamieńska 1C, 72-344 Rewal, Lengyelország

Aleja Różana

A Rózsa sugárúton rengeteg gyönyörű rózsabokrot, és nagyon sok szép szobrot láttunk. Rómeó és Júlia is itt ülnek szerelmesen egy padon.

Cím: Różana 1, 72-344 Rewal, Lengyelország

Promenade

Rewalban végigsétáltunk a tengerparti sétányon. A parton rendezett büfék, halsütödék, éttermek kínálják a tengeri halakból készült ételeket, de persze sok a strandkellék és játék árus is.

Rzeźba Szkielety Wielorybów

Nagyon érdekesek és jópofák a „Bálnák csontváza” szobrok.

Cím: 72-344 Rewal, Lengyelország

Taras widokowy

Ez egy kilátó platform, ahonnan a végtelen tengert láthatjuk magunk előtt.

Plaża Rewal

Mielőtt visszasétáltunk volna az autóhoz, lementünk a tengerpartra. Fürdésről szó sem lehetett, az idő továbbra sem volt alkalmas rá. Csak ücsörögtünk ott és szívtuk magunkba a sós levegőt.

VIDEO!!!

Niechorze

Autóba ültünk és meg sem álltunk Niechorze-ig, ahol az U Cywila nevű étteremben nagyon finom halvacsorát ettünk. Ez volt az utunk fénypontja. Végre sok-sok év várakozás után újra homárt ehettem!!!

Cím: Mazowiecka 7a, 72-350 Niechorze, Lengyelország

Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg másokkal is!

Ha máskor is szeretnél velünk utazni, inspirációért kövess minket a Mindenütt jóóó blog Facebook oldalán, vagy a blog youtube csatornáján, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz!

LINKEK / FORRÁSOK

Lengyelország világörökségi helyszínei MAGYARul: Lengyelország világörökségi helyszínei – Wikipédia (wikipedia.org)
Nyugat-pomerániai vajdaság MAGYARul: Nyugat-pomerániai vajdaság – Wikipédia (wikipedia.org)
Wolin-sziget MAGYARul: Wolin (sziget) – Wikipédia (wikipedia.org)
Rewal LENGYELül: Rewal – Wikipedia, wolna encyklopedia
Rewal NÉMETül: Rewal – Wikipedia

Le Routard: Pologne, 2020/21, ISBN 978-2-01-7101079

A látogatóközpontban kapott ingyenes és fizetős információs anyag.