2018. május 13., vasárnap

Bergpark Wilhelmshöhe

Kassel városa Németország Hessen nevű tartományában található. A város a mesék, a kastélyok és parkok birodalma. Egyik nevezetessége a nemrégiben újra megnyílt Grimm Welt Kassel, azaz a Grimm-testvérek Világa Múzeum, melyben látható többek között a Családi mesék kézirata, melyet a UNESCO 2005-ben felvett a dokumentum-világörökség listára.

A Grimm Welt Kassel megtekintése után siettünk tovább a Wilhelmshöhe kastélyhoz, de leginkább a hozzá tartozó hegyi parkhoz (Bergpark Wilhelmshöhe). Ez Kassel fő látványossága, melyet 2013. június 23-án a UNESCO a világörökség részévé nyilvánított. Azonosító száma 1413-as.

Wilhelmshöhe

A közel 200 ezer lakosú Kassel Németország legzöldebb városa. Kassel központjától kb. 7 km-re a Wilhelmshöhe-n (Vilmos-magaslat) ingyenesen látogatható Európa legnagyobb hegyi kertrendszere. Nevét I. Vilmos választófejedelemről kapta, az ő uralkodása alatt épült a Wilhelmshöhe kastély, a Löwenburg és a Hercules emlékmű. A 2,4 km2-n elterülő kertet az angol tájparkok mintájára tervezték és építették meg kb. 150 év alatt.
A Wilhelmshöhe kastélyt a második világháborúban bombatámadás érte, a középső része súlyosan megsérült, egyedül a fehér kőszárny maradt épen. Ma múzeum működik benne, ahol festményeket és antik tárgyakat láthatunk.

A fő látványosság azonban kert, az is május elejétől október elejéig szerdánként és vasárnaponként, valamint ünnepnapokon 14:30-tól. Ekkor indítják be ugyanis a Hercules emlékmű aljában lévő mesterséges vízesést. Ilyenkor több ezren látogatnak el ide, úgyhogy tömegre kell készülni.

Az attrakció ingyenesen látogatható, azonban a parkolásért 7 €-t fizetni kell. Ennek a jegynek a bemutatásával kedvezményt kaphatunk egy másik jegyre, mellyel a Herkules szoborhoz lehet felmenni. (Nem találtuk meg, így a szobor alatt közvetlenül lévő automatából vettük meg a teljes árú jegyeket.) Ingyenesen vehető vele igénybe a KGV (helyi BKK) 23-as jelzésű busza max. 7 fő együttes utazása esetén.

Herkules szobor

A Herkules szobor Kassel jelképe, melyet 1701-1717. között készítettek olasz tervek alapján. A 8,25 m magas alkotást a város szinte minden pontjáról látni lehet, ami nem csoda, hisz kb. 600 m magasan áll a Wilhelmshöhe parkban. Az egész építmény (Herkules bronz szobrát is beleértve) magassága több mint 70 m.
Először a nyolcszögletű épületet kell megmászni, majd az annak a tetején lévő piramis alakú oszlopot. (Kb. 200 lépcsőfok, a tetejénél nagyon szűk, csak egy személynek van benne hely.)

Vízi játék

A vízi játék (Wasserspiele) az oktogonnál (a Herkules emlékműnél) kezdődik 14:30-kor és több mint egy óra múlva éri el a kastély mögötti tavat, ahol véget a látványosság. A szervezők hagytak időt arra, hogy az 5 helyszín között lévő távot meg lehessen tenni, így az összes vízesést megnézhetjük. A Herkules emlékműtől több mint 200 m szintkülönbséget, kb. 2,5 km-t és egy több mint 1000 fős tömeget kell leküzdeni 1 óra 15 perc alatt.

14:30 Große Kaskaden (Nagy vízesés)

VIDEO!!!

15:05 Steinhöfer Wasserfall (Kő vízesés)

15:20 Teufelsbrücke (Az ördög hídja)

Kilátás az ördög hídja tetejéről

15:30 Aquädukt (Vízvezeték)

15:45 Große Fontäne (Nagy szökőkút)
Ez egy 50 méter magasra lövellő vízoszlop!

A végén kicsit sétáltunk még a Wilhelmshöhe kastélyparkban, melynek gyönyörűen karbantartott zöld pázsitján sokan piknikeztek. A parkban azonban botanikai különlegességek, több kisebb szökőkút, és kisebb tavak és vízesések is találhatók. Elindultunk a Löwenburg felé, de a kastélyból semmit nem láttunk, mert épp felújítják, és teljesen körbe van állványozva. Ekkor elkezdett szemerkélni az eső.

A Löwenburg teljesen beállványozva

A terv az volt, hogy visszamegyünk a Wilhelmshöhe kastélyhoz, és megkeressük a 23-as buszt, amivel visszamegyünk a parkolóba. Egy darabig még szemerkélt az eső, majd a kastély után elkezdett szakadni, mintha dézsából öntenék. Volt nálunk esernyő, de semmit nem ért. Nagy nehezen megtaláltuk a buszmegállót, de a busz elment az orrunk előtt, és a következőre 20 percet kellett várni. Mire végül a busszal felértünk a parkolóba, az eső elállt. A kocsiban gyorsan levettük magunkról a vizes ruhákat, és szárazra cseréltük.

Wilhelmshöhe kastély

Épület a 23-as busz megállójánál

Elindultunk egy kajálós helyet keresni. Most valahogy ezzel sem volt szerencsénk. Vagy útlezárás és terelés miatt, vagy parkoló hiánya miatt, vagy mert csak egyszerűen nem volt bizalomgerjesztő kinézete a helynek, nem találtunk semmit. Már úgy volt, hogy visszamegyünk megint a Sudhausba, ahol előző este ettünk, amikor útközben megláttuk a MUM Café & Restaurant-ot. Végül ide ültünk be és nem bántuk meg. Mivel az esőben eléggé átfagytunk, egy forró levessel kezdtünk. A főételekből is óriási adagokat kaptunk, desszertnek sajnos már nem jutott hely.

Frische hausgemachte Tomatensuppe mit Mozzarellabällchen und Basilikumpesto
(Friss házi paradicsomleves mozzarella golyóval és bazsalikomos pestóval)

Ofenkartoffel „Sylter Art” mit frischer hausgemachter Sour Cream, geräuchertem Lachs und Salatbouquet
(Sütőben egészben sült krumpli „Sylter Art” friss házi tejföllel, füstölt lazaccal és saláta csokorral)

Herkules Burger Ca. 180 g, belegt mit leckerer Hamburgersoße, saftig gegrilltem, hausgemachtem Patty,
Cheddar-Schmelzkäse, knackigem Salat, frischer Tomate, Gürkchen, roten Zwiebeln, dazu frische Pommes Frites
(Herkules Burger kb.
180 g, finom hamburger szósszal, lédús, grillezett, házi húspogácsa,
cheddar sajt, ropogós saláta, friss paradicsom, uborka, vöröshagyma és friss sült krumpli)

ELŐZMÉNY ITT, ITT és ITT
VÉGE

Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg másokkal is! Ha nem szeretnél lemaradni a következő utazásunkról, akkor kövess minket a Mindenütt jóóó blog Facebook oldalán, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz!

LINKEK/FORRÁSOK

LeRoutard útikönyvek sorozat Allemagne része, ISBN 978-2-01-912442-7

A vízesésről kiadott szórólap

(A bejegyzésben szereplő képek egy részét Laurent készítette.)