2019. április 19., péntek

Aeropark Budapest

Az Aeropark magyar repüléstörténeti múzeum Budapesten, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2B terminálja közelében helyezkedik el. A múzeumban repülőgépek mellett megtekinthető számos repülőtéri kiszolgáló eszköz is.

A reptérre jövet-menet számtalanszor elmentünk már a múzeum mellett. Már akkor vágytam látni, mikor még a régi helyén volt. (2017-ben költöztették át az új, nagyobb helyre.) A bejutás azért nehézkes, mivel téli / nyári nyitva tartás van! Egyszer végre sikerült jó időben érkeznünk, de akkor meg privát rendezvény miatt nem mehettünk be. Na, de most újra megpróbáltuk, és… végre szerencsével jártunk! J

A repülőgép múzeumban (korábbi nevén: Ferihegyi Repülőgép Emlékpark) sok kopottas, kissé rozsdás, de igazán értékes kincset láthatunk. A magyar közforgalmú repülés szinte teljes fejlődéstörténetét nyomon követhetjük általuk.

A gépek egy részét belülről is megnézhetjük, a pilótafülkébe is bekukkanthatunk, némelyikbe be is mehetünk, sőt: pilótazakót is magunkra ölthetünk. Vannak olyan repülők, melyeknek mindig nyitva van az utastere és a pilótafülkéje, ezekbe tárlatvezető nélkül is bemehetünk. Aztán van, amelyikeknek mindig nyitva az utastere, de a pilótafülkébe csak tárlatvezető jelenlétében lehet beülni. Aztán vannak a zárt gépek, ezek mindig zárva vannak és a fedélzet nem látogatható. Ezek egy része kérésre nyitható, a tárlatvezetők (kapacitás függvényében) beengednek bennünket.

A gépek mellett szinte mindenütt információs táblák találhatók, rövid ismertetővel. Ha ez nem lenne elég, bizonyos repülőkön ma már nyugdíjas szakemberek (pilóták, repülőmérnökök, stb.) kedvesen mesélnek, és türelmesen válaszolnak minden kérdésre.

HA-YHF

Repülőgép-vontató

Lada 2102 Combi, Wartburg 353W

Tesla leszállítóradar és vezérlőkonténer

Cím: 1185 Budapest, Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér, 2. Terminál mellett (Magyarország)
Telefon: +36 20 617 4141 (az Aeropark nyitvatartási idejében)
E-mail: info@aeropark.hu
HonlapAeropark Budapest | Repülőgép Múzeum Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér, Ferihegy | Korábban: Repülőgép Emlékpark / Skanzen

Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg másokkal is!

Ha máskor is szeretnél velünk utazni, inspirációért kövess minket a Mindenütt jóóó blog Facebook oldalán, vagy a blog youtube csatornáján, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz!

LINKEK / FORRÁSOK:

Aeropark MAGYARul: Aeropark – Wikipédia (wikipedia.org)

A helyszínen kihelyezett információs táblák.