2018. március 15., csütörtök

Marsza Alam - Egyiptom - 9. rész

Elérkezett az utolsó napunk Egyiptomban. A repülőgép indulási idejének hála, ez egy teljes nap volt, így még belefért ez-az.

Megreggeliztünk a hotelben, most pont ugyanakkor, amikor a francia nő is a fiával. Már korábban is váltottunk velük pár szót, de most hosszabban beszélgettünk, és megállapodtunk, hogy reggeli után együtt megyünk el az egyik közeli strandra.

Itt bármerre indul az ember, kristálytiszta vizet, és korallzátonyokat talál. A Vörös-tengert a világ egyik legszebb tengereként tartják számon. Ebben az érintetlen természeti környezetben akkor is láthatunk gyönyörűségeket, ha csak snorkelezünk. Marsa Assalay, a tengerpart, ahová mentünk, kb. 4 km-re van a hoteltől északi irányban. Egy homokhegyekkel védett öbölben található. Mire mi kiértünk, a búvárok már jöttek kifelé a vízből, összepakoltak gyorsan, és csak a miénk volt a strand! A víz olyan átlátszó, hogy már a felszínről egy búvármaszk segítségével is fantasztikus látvány tárul elénk: számtalan színes korall, a legelképesztőbb színű és formájú halakkal. Szinte úszni sem kell, mivel a tengernek itt az átlagnál magasabb a sótartalma, emiatt a víz tetején könnyebben lebeghetünk.

Amekkora mázlink volt, a távolban egy fel-felbukkanó teknőst is láttunk.

VIDEO!!!

Pár óra lubickolás után visszamentünk a szállodába. Mi Laurent-nal ketten elmentünk ebédelni az El Mashrabia-ba. Megint koftát és kebabot ettünk, szószokkal, salátával, sült krumplival, lepénykenyérrel.

Marsza Alam a Vörös-tenger partján, T alakban terül el. Inkább falunak, mint városnak mondanám. Látnivaló nem igen van itt: van egy mecset, egy főutca boltokkal, éttermekkel, pénzváltóval, patikával. A főút mellett van az iskola, és innen közelíthető meg a helyi piac is.

A "T" egyik ága: észak felől érkezünk Marsza Alamba

Az iskola

A közelmúlt eseményei elriasztották a turistákat Marsza Alamból is (bár már egyre többen merészkednek újra Egyiptomba). Így elmaradt a pénz, és nincs miből befejezni a szállodákat. Marsza Alamban jelenleg egyedül a T alakú főutcák vonalán van élet, a többi rész kihaltnak tűnik. A félig kész épületek látványa egyrészt szomorú, másrészt elgondolkodtató: milyen lenne ugyanez a csendes, és jelenleg tiszta hely, ha több tíz (száz)ezer turista megrohamozná. Sokat veszítene a bájából szerintem.

Hotelünk (Blue Vision Diving Hotel) magányosan árválkodik a 13. utcában.

Egészségügyi központ

Kora este bepakoltunk a bőröndökbe, majd elbúcsúztunk a hotelben a franciáktól, és a tulajdonos Mohamedtől, valamint a „mindenes” Hasszántól. Kb. 1 óra taxizás után értünk ki a reptérre. Mivel pici, és alig van forgalom, a biztonsági ellenőrzésen gyorsan túljutottunk. A visszafelé út több mint 5 óra volt. A vacsora kivételével szinte az egészet végigaludtuk.

ELŐZMÉNY ITT, ITT, ITT, ITTITT, ITT, ITT, ITT és ITT!
Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg másokkal is! Ha nem szeretnél lemaradni a következő utazásunkról, akkor kövess minket a Mindenütt jóóó blog Facebook oldalán, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz!

LINKEK/FORRÁSOK

Marsza Alam MAGYARul: https://hu.wikipedia.org/wiki/Marsza_Alam

Egyiptom a Lonely Planet útikönyvsorozata alapján ISBN 963 530 204 5
Égypte LeRoutard ISBN 978-2-01-280032-8

(A bejegyzésben szereplő képek egy részét Laurent készítette.)

1. A legszebb - számunkra az egyetlen is - a Vörös-tenger és annak élővilága. Azt sosem felejtjük el.

1. Azt nem is lehet! :)
      Sajnálom, hogy nektek csak ez az egy emlék maradt meg szépnek onnan.

2. Sokszor nehéz eldönteni, mi a jobb: anyagi fellendülés és turistahad, vagy csend, nyugalom és tespedés...
    Végigolvasva a bejegyzéseket, nagyon fullos volt az utatok, olyan élmények, helyek voltak benne, amikre nem gondoltam volna Egyiptommal kapcsolatban. Ha valaha arra járok, a te blogodról készülök fel!