2021. október 29., péntek

Hétköznapi NagyMenők - Adri


A „Hétköznapi NagyMenők” című interjú-sorozat cikkeiben, interjúiban olyan bloggereket mutatok be, akik ugyanolyan hétköznapi emberek, mint bárki más. Dolgoznak, családjuk van, kirándulnak/utaznak, szeretnek jókat enni-inni, olvasni. És van egy nagy közös szenvedélyük: a blogolás.


Csapjunk bele! Mutasd be magad az olvasóknak!

Mayerné Répási Adrienn vagyok és a Read-blogot vezetem, ami egy női blog. Főként anyaságról, életmódról, szépségápolásról, divatról, női vállalkozókról és könyvekről szól. Már több mint 8 éve vezetek blogot. Első körben azért kezdtem neki, hogy ne feledjem el a rengeteg olvasmányt, amik megfordultak nálam. Élményeket írtam a könyvekről. Majd változott az élethelyzetem, más lett a fontos. Jött az anyaság, a nagycsaládos lét, amiről szintén elkezdtem írni. Később a vállalkozás és a női vállalkozások, nehézségeik, szépségük és sokszínűségük, a bemutatásuk. A mai blog ezek ötvözete. Mindenből egy kicsi.


 

Mondj egy dolgot, amit ha az emberek megtudnának rólad, nagyon meglepődnének!

Korábban 5 évig napi szinten karatéztam, majd később latin-táncoltam és végül hastáncot oktattam. De megsúgom, hogy a legmeglepőbb az velem kapcsolatban, hogy szörnyen lámpalázas vagyok. De ezt senkinek se áruljátok el!

 

Emlékszel az osztálykirándulásokra? Volt olyan köztük, ami valami miatt maradandó nyomot hagyott benned?

Nem igazán. Múltkoriban volt egy osztálytalálkozóm, ott is csak pár epizód jutott az eszembe, pedig középsuli volt. Valahogy csak a 10-15 évvel ezelőtti dolgok élnek bennem élénken.

 

Mindig szerettél volna utazni / mi indított el?

Szeretem a változatosságot, mindig új dolgokat látni, megtapasztalni, megismerni. Szeretek menni. Gyermekkoromban nem jártam külföldön, de talán még a következő megyében sem, így volt mit bepótolnom. Azóta járjuk családommal a világot, a horgásztavakat, a látnivalókat. minden hónapban van valami, amit megnézünk, ha tehetjük.


 

Hogyan döntöd el, hogy hova utazz?

Ajánlások útján. Másoknál látok pár sort, szép képeket, meglátok pár izgalmas látnivalót, ahol még nem jártunk, várat, templomot, múzeumot… És már tervezem is, mikor jutunk el oda.

 

Van olyan hely, ahová visszajársz?

Horgásztavakra. J Ezen kívül Horvátországban Crikvenica volt az, ahol többször megfordultam. Nem szeretek sokszor ugyanoda menni.


 

Volt olyan dal, mely utazásra csábított?

Igen, a Bagossy Brothers Company: Álmodj énnekem (akusztik) és a Follow The Flow: Porszem, Régi mese.

 

Ha egy utazás megtervezéséről van szó, akkor a terveid leginkább éttermek / ételek körül forognak, ahol / amelyeket enni szeretnél?

Szeretem megkóstolni a helyi specialitásokat, azokat a dolgokat, amik nálunk kevésbé ismertek. Így kóstoltam már lámát, rákot, tintahalat, polipot is a kevésbé ismert dolgok közül. Férjem szereti a hasát, így éttermezés minden nyaralás, utazás alkalmával szerepel a listánkon.

 

Milyen az utazási stílusod?

Szeretek előtte olvasni a helyről, ahová megyünk, véleményeket, benyomásokat, megnéznivalókat. De nem tervezek nagyon semmit, csak ahogy jól esik. Se a hátizsákos, natúr, se a nagyon előre mindent kifizetős all inclusive nem az én világom, igaz a campingezés sem. Kényelmes legyen, tiszta, lehessen saját kezűleg főzni, ha úgy adódik. Legyen tér, hely.


 

Mi a három legfontosabb bakancslistás hely, amelyet szívesen meglátogatnál és miért?

Olaszország az elsőszámú hely, a kiváló ételeik, a szépséges épületek és a mentalitásuk, stílusuk miatt. Nagyon szeretném látni Velencét, a Colosseumot, a Pisai ferde tornyot…

Másodikként valami igazi, fehér homokos tengerpartot, trópusokat mondanék, színeket, illatokat, de nincs konkrét kinézett célom.

Hazánkban pedig szeretném látni a kastélyokat, várromokat, Szentendrét, Egert, a Dunakanyart, az egerszalóki sódombot, a tapolcai tavasbarlangot, a Szalajka-völgyet, a Bokodi horgásztavat.

 

Mit szeretnél tanácsolni 15 évvel fiatalabb énednek?

Járjon nyitott szemmel! Utazzon többet!

 

Utazási pillanat, melyet sohasem felejtesz el… a legjobb és a legrosszabb?

Angliába mentem ki bébiszitternek, de a rokonom, akivel indultam, és aki tudta kihez, hova megyünk, és aki tudott angolul, na, őt nem engedték tovább Dovernél. Így izgalmas út volt a vakvilágba, a semmibe mennem. De végül eljutottam a célhelyre, igaz kicsit kalandosan. Kevés ennyire vakmerő dolgot tettem az életben, mint hogy elindultam egy hatalmas, ismeretlen országba, minden ismeret nélkül.

De az sem volt semmi, mikor utoljára Horvátországban jártunk férjemmel, szüleivel és nagypapájával. Már odafelé félúton leállt az autónk. Megszerelték, de nem teljesen, így hazafelé is izgultunk rendesen. A legviccesebb, hogy a magyar határon át kellett tolnunk az autót hazafelé, mert persze akkor sem indult. Nevettek is a határőrök rajtunk, hogy nem siettük el a dolgot.

 

Minden ételélményed megfelelt az elvárásaidnak?

Hát… Lámát gyerekek ne egyetek! Ha ismeritek az igazi birkapörit, ami nincs lefaggyúzva, akkor azt hatványozzátok meg tízzel és megkapjátok a láma ízét, illatát. Soha többet!

 

Ha csak az étel alapján választhatnál egy országot, ahol egy évig élhetnél, akkor melyik lenne az és miért?

Olaszország vagy Portugália. Az előbbi íz világa, fűszerezése, nemzeti ételei közel állnak hozzám. Utóbbival pedig nagyon szívesen megismerkednék jobban is.


 

Van olyan recepted, melyet egy utazásról hoztál magaddal?

Inkább emberek vannak a fejemben, akiktől tanultam valami új receptet, nem tájegységek, országok.

 

Szülőhelyedhez/lakóhelyedhez kapcsolódik valamilyen híres étel vagy ital?

Kalocsai paprika és a paprikás kácsi, ami egy paprikás keltkalács. Vagy a jelenlegi városom Hajós, ami a borairól híres és a Pincefalujáról, no meg a smarni.

 

Gondolod, hogy a közösségi média megváltoztatta az utazást, és ha igen, hogyan változott?

Könnyebb az utazás, nem ismeretlenül vágsz bele a vakvilágba. Előre le tudod csekkolni hova mész, mire számíthatsz. Fel tudsz készülni a helyi szokásokra, a látnivalókra. És persze tudsz visszajelzést is adni.

 

Jó tanácsod az olvasóknak: 

Olvass és utazz sokat!


 

Nézd meg az alábbi közösségi csatornákat:

Weboldal: https://readandwrite.hu/
Blog: https://read-blog.blog.hu/
Instagram: https://www.instagram.com/mayernerepasiadrienn/
Facebook: https://www.facebook.com/groups/430993620318886

 

Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg másokkal is!

Ha máskor is szeretnél velünk utazni, inspirációért kövess minket a Mindenütt jóóó blog Facebook oldalán, vagy a blog youtube csatornáján, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz!

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy benéztél! / Thanks for your visit!