2020. szeptember 1., kedd

Demjéni Termáltó

A Heves megyei Demjén nagyon jól el van látva termálfürdőkkel. Mind más jellegű és más szolgáltatást kínál. A legrégebbi (bár ez is alig több mint 10 éves) a Termálfürdő, a Cascade Barlangfürdő 2015 elején, a Termáltó pedig 2016 végén nyílt meg.

Miután az egész napot Egerben töltöttük, és lejártuk a lábunkat, úgy döntöttünk, hogy megérdemlünk egy kis kényeztetést. Erre a legjobb egy jó kis pihenés egy termálfürdőben. A Demjéni Termáltóra esett a választásunk, mert ez éjfélig nyitva van.

A Demjéni Termálvölgy viszonylag új turisztikai látványossága a Demjéni Termáltó Fürdő, mely az Egri Korona Borház területén található. A fürdő mellett nagy parkoló található, melynek használta ingyenes.
A fürdőkomplexum 3,5 hektáros területen épült, összesen 3500 m², 28-30 oC fokos termálvíz felülettel rendelkezik.
A „termáltó” elnevezés azonban ne tévesszen meg senkit, mert itt nem olyan a tó, mint mondjuk Hévízen. Az itteni két tó tulajdonképpen egy-egy medence. A létesítmény területén napozóágyak, napernyők állnak rendelkezésre.
A fürdő területén a már említett két élmény-tó mellett ülőmedencék, óriás csúszda, fával fűthető szauna és strandröplabda pályák is találhatók. És egy mini sódomb, mint Egerszalókon!

Mi a sódomb medencéibe mentünk először. Innen fentről szuper a kilátás az egész létesítményre. Sokáig nem maradtunk, mert elég hideg volt a víz a kis medencékben.

Az egyik tóhoz mentünk, de ennek is hideg volt a vize, a másikat pedig épp leengedték. Sebaj, ugyanis a két tó között épített Fürdőházban megtaláltuk, amit kerestünk: 34-36 oC fokos gyógyvizet, élményelemekkel! Itt pihentünk és élveztük a masszírozó vízsugarakat.

Cím: 3395 Demjén, Egri utca, HRSZ 0183/5 | GPS: 47.817962, 20.336978 | Telefon: +36 36 790 100 | E-mail: termalto@koronaborhaz.hu | Honlap: http://demjentermalto.hu/

Hulla fáradtan érkeztünk meg szállásunkra Noszvajba, a Boutique Vendégház Vidéki Idillbe, melyet a Szallas.hu-n foglaltunk. Nagyon szép hely, kedves vendéglátókkal, kényelmes szobákkal, és nagyon finom és bőséges reggelivel. (Olyannyira bőséges volt, hogy a maradékát vacsorára ettük meg, és jól is laktunk!!!) A foglalás mellé pedig több mint 60 kedvezmény kupont kaptunk, melyekből egyet a Demjéni Termáltónál is felhasználtunk.

Más, általunk is meglátogatott fürdők a blogon:

Magyarország:

Gamla Laugin – Izland
Termy Zakopianskie - Lengyelország
Villaggio della Salute – Olaszország

Ha tetszett a bejegyzés, köszönöm, ha megosztod a linket másokkal is. A cikket viszont légy szíves, ne másold!

Ha máskor is szeretnél velünk utazni, inspirációért kövess minket a Mindenütt jóóó blog Facebook oldalána blog youtube csatornáján vagy a TikTokon, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz!