2021. augusztus 1., vasárnap

Barfußpark Beelitz-Heilstätten

Mezítlábas park


A mezítlábas park hidroterápiás Kneipp-állomásokkal tarkított útvonalain mezítláb kell végigmenni, így a talpunkat masszíroztathatjuk a séta közben.



 

Beelitz

A település Németországban, azon belül Brandenburgban, Potsdam-Mittelmark megyében található, kb. 50 km-re Berlintől dél-nyugatra. Beelitz-Heilstätten városrészben két érdekes, ám merőben más típusú látványosságot nézhetünk meg. Az egyik a lombkorona-tanösvény (Baumkronenpfad), a másik a mezítlábas park (Barfußpark).

 

Baumkronenpfad Beelitz-Heilstätten
Beelitz-Heilstätten lombkorona-tanösvény

Beelitz Heilstätten városrészben található látnivaló a lombkorona sétány (Baumkronenpfad), melyet 2015-ben nyitottak meg, mint Brandenburg első lombkorona sétányát az egykori női tüdőszanatórium épülete körül, illetve fölött. Bővebben erről az érdekes helyről >> ITT << írtam.

 

Barfußpark Beelitz-Heilstätten
Beelitz-Heilstätten mezítlábas park

Ma viszont a mezítlábas parkot vettük célba. Brandenburg legnagyobb természeti kalandparkja az erdő közepén, egy kb. 15 hektáros területen fekszik. A parkban összesen kb. 5 kilométeren tölthetjük fel lemerült akkumulátorainkat, szórakozhatunk egy jót, kiszakadva a mindennapokból. A mezítlábas park hidroterápiás Kneipp-állomásokkal tarkított útvonalain mezítláb kell végigmenni, így a talpunkat masszíroztathatjuk a séta közben. Három (és fél) nagyjából kör alakú pálya található itt, melyeket különböző színkódokkal (piros, sárga, kék és világoskék) jelölnek. A három pályán összesen kb. 60 állomás várja a látogatókat, hogy érzékszerveik segítségével megismerhessék a természetet. A különböző felületeken (mulcson, kavicsokon, homokon, fenyőtobozokon, sárban, vízben esetleg farönkökön) való mezítlábas séta nem csak az egyensúlyérzéket javítja, de jótékony hatással van testtartásunkra és segít a lúdtalp, valamint a gerincdeformitások kialakulásának megelőzésében is. Az ösvények talpunk reflexzónáit ingerlik, ezáltal jótékony hatást gyakorolnak az egész szervezetre.


Amint azt a tudomány már többször bebizonyította, azok, akik szoros és őszinte barátságokat ápolnak, és jól érzik magukat a családjukban és a munkájukban, ritkábban betegek. És azok, akik kapcsolatban állnak a természettel (gyakran kirándulnak; hegyet másznak, erdőt járnak, tavakban, folyókban fürdenek, stb.), általában kényelmesebben érzik magukat a saját bőrükben. Nos, ezt én is tanúsíthatom; minden egyes természetben töltött nap után sokkal jobban érzem magam!

A tanulási nehézséggel küzdők, vakok és látássérültek speciális vezetett túrák közül választhatnak itt a Beelitz-Heilstätten-i mezítlábas parkban.

Gyönyörű vagy, ha nevetsz!
(Nos, akkor nevetésre fel! 😊)

















































Az idő nem volt a legjobb, a hőmérséklet 20 oC alatt volt, többnyire borús, és elkapott bennünket egy kb. félórás zuhé is. A végén vannak (hideg vizes) csapok, ahol kefékkel le lehet takarítani a lábunkról a kosz nagyját. Szerencsére nem lettünk betegek, és az „erőfeszítéseinket” a nap végén a természet egy csodálatos dupla szivárvánnyal jutalmazta úton hazafelé.



Cím: Straße nach Fichtenwalde 13, 14547 Beelitz, Németország
Honlap: https://derbarfusspark.de/
Tel.: +49 162 290 9999
E-mailkontakt@derbarfusspark.de

 

 

Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg másokkal is!

Ha máskor is szeretnél velünk utazni, inspirációért kövess minket a Mindenütt jóóó blog Facebook oldalán, vagy a blog youtube csatornáján, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz!

 

LINKEK / FORRÁSOK

Beelitz MAGYARul: Beelitz – Wikipédia (wikipedia.org)
Beelitz NÉMETül: Beelitz – Wikipedia
Beelitz ANGOLul: https://en.wikipedia.org/wiki/Beelitz

Lonely planet: Pocket Berlin, 6th edition, ISBN 978-1-78657-798-6
Le Routard: Allemagne, 2016, ISBN 978-2-01-912442-7
Le Routard: Berlin, 2016, ISBN 978-2-01-912437-3
Panoráma NDK kötetet, 1980, ISBN-963-243-215-0

A pénztárnál kapott ingyenes információs anyag.

18 megjegyzés:

  1. Húh ez a bejegyzés fantasztikus volt! :) Nagyon tetszettek a képek :) Sajna én elég csikis vagyok�� de egyszer biztosan kipróbálnám én is ezt a élményt.��☺️ Itthon zokniba edzek, nem pedig cipővel, bár sokan mondják hogy ártani nem árt, mivel az ember gyakran van cipőben, mint mezítláb vagy zokniban.�� Szóval én is egészségesnek tudom be ezeket a dolgokat, mint amiről most is írtál.☺️

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is csikis vagyok, a talpam különösen, ezért hátizsákban ott volt velem a szandál, ha nem bírnám. De aztán bírtam, nagyon is, igazán érdekes volt a különböző felületeken mászkálni. Szóval kalandra fel, csak ajánlani tudom neked is! :-)

      Törlés
  2. Nagyon jó lehet 😍 A képek is egytől-egyik szuperek 💕

    VálaszTörlés
  3. Jaj ez dejoo!!! Ilyesmiben mi is volt az ex volegenyemmel csak itt, Magyarországon :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szupernek tűnik, nem is tudtam, hogy léteznek Kneipp taposós parkok. Szívesen kipróbálnám valamikor :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg jó volt, csak ajánlani tudom! Ha lesz alkalmad, próbáld ki valamikor, valahol! :-)

      Törlés
  5. UUUU ez nagyon szuper írás :-) Ilyen helyre én is szívesen mennék :-)

    VálaszTörlés
  6. Ah, de jó lehetett ez a túra 😍. Felírom ezt a helyet bakancslistára, mert ide szerintem tényleg mindenkinek egyszer el kellene mennie. Szinte már érzem a talpam alatt a természetet :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj de jó, nagyon örülök, hogy tetszik! :-) Kívánom, hogy mineél előbb pipa kerüljön mellé a bakancslistán! ;-)

      Törlés
  7. Először úgy voltam vele, hogy áhh, szerintem én ugrándozva mennék végig (csikis nagyon a talpam :D), de aztán látva a képeket és, hogy ti mennyire élveztétek, nagyon megtetszett és felírtam a bakancslistás helyek közé, ahová mindenképp el kell egyszer látogatnom. A fás fotókért meg egyszerűen odáig vagyok ♥ IMÁDOM! Gyönyörűek, ahogy a hely is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. No lám, milyen sokan vagyunk itt csikisek! ;-) Mert hogy én is!!! A szandál kéznél volt, arra az esetre, ha megondolnám magam, de ez nem történt meg, nagyon élveztem a különböző anyagokat a talpam alatt. Szuper élmény volt, remélem neked is lesz benne részed hamarosan. :-)

      Törlés
  8. Szuper lett. Nagyon jó kikapcsolódás lehet. Azén lúdtalpamon is segítene biztos! 😅A képek is szuperek lettek.🙂

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Erre látod nem is gondoltam, de valóban egészséges, és lehet, hogy tényleg a lúdtalpnak is jót tesz. :-)
      Köszi, nagyon örülök, hogy tetszett! :-)

      Törlés
  9. Wááóó de imádnám ezt. A gyerekeknek mi is csináltunk hasonlót az udvarra, de ezt én is kipróbálnám. Igazi élmény lehetett :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, hogy ti milyen ügyesek vagytok! Biztos nagyon élvezték a gyerekek.
      Ez egy jóóó nagy "játszótér", ahol az egész család jól érezheti magát.

      Törlés

Köszönöm, hogy benéztél! / Thanks for your visit!