2021. augusztus 24., kedd

Hétköznapi NagyMenők - Erzsi


Új interjú-sorozat indult a blogon, „Hétköznapi NagyMenők” címmel. Ezekben a cikkekben, interjúkban olyan bloggereket mutatok be, akik ugyanolyan hétköznapi emberek, mint bárki más. Dolgoznak, családjuk van, kirándulnak/utaznak, szeretnek jókat enni-inni, olvasni. És van egy nagy közös szenvedélyük: a blogolás.



 

Csapjunk bele! Mutasd be magad az olvasóknak!

Jakab Erzsébet vagyok, immár 10 éve írom blogomat, amely Bakancs és Fakanál néven ismert. Ahogy a cím elárulja, utazásról, kirándulásról, gasztronómiáról írok. Ez a hobbim, ezek a dolgok kapcsolnak ki, a hétköznapi szürkeség után színesítik életemet.


 

Mondj egy dolgot, amit ha az emberek megtudnának rólad, nagyon meglepődnének!

Kezdő túrázó koromban gondoltam egyet, és legyalogoltam 21 óra leforgása alatt egy kemény 100 km-es túrát. Ma már nem rendezik, de Hősök túrája a neve, és keményebb volt, mint a híres Kinizsi 100-as. Azóta én is hősnek érzem magam, úgy érzem valamit letettem a saját asztalomra.

 

Emlékszel az osztálykirándulásokra? Volt olyan köztük, ami valami miatt maradandó nyomot hagyott benned?

Ó hogyne, mivel a Bakony legszebb falujában, Cseszneken nőttem fel, már 6 évesen a Kőárokon át kirándultunk Gézaházára. Alig bírtam vinni a táskát, és nagyon fárasztó volt kicsiként, de ma is emlékszem rá, és még sok más nagyszerű helyre a környéken ahova kirándulni mentünk. Szerintem a mi korosztályunk sokkal edzettebb volt, és megszerettük a gyaloglást. Mint sokan tudjátok Cseszneken egy nagyon szép várrom van, alatta a Kőmosó az volt a mi játszóterünk. Az egyik osztálykirándulás alkalmával Nagyvázsonyba mentünk, akkor határoztam el, hogy az ország összes várromját felfedezem. És így is lett.


 

Mindig szerettél volna utazni?

A nagyszüleim Zalában éltek, sokszor utaztunk oda, és én mindig azt kértem apukámtól, hogy mindig más útvonalon menjünk. Akkoriban még keveseknek volt autója, így kiváltságosként élhettem meg, hogy néha a Balaton északi partján, néha Sümegen át, néha pedig a Somló mellett mentünk Zalába. Szerettem felfedezni, új utakat, helyeket megismerni, az első kis polszkimmal még Olaszországba is elmentem. A kaland mindig vonzott, és ma is imádok felfedezni új dolgokat. Minél többet lát az ember, annál inkább érzi, hogy a világ csodálatosan szép.

 

Hogyan döntöd el, hogy hova utazz?

Régebben az új dolgok megismerése vonzott, a várak, kastélyok felfedezése, aztán a környező országoké. Mikor már mindez megvolt, akkor kissé irányt változtatva már a gasztronómiára koncentrálva kerestem célpontokat. Hogy hova utazom, vágy, kedv, és pénztárca kérdése. De mindig van vágy, divatos szóval élve bakancslista, és ahelyett hogy fogyna, mindig bővül.

 

Ha egy utazás megtervezéséről van szó, akkor a terveid ezek szerint leginkább éttermek / ételek körül forognak, ahol / amelyeket enni szeretnél?

Fején találtad a szöget, ma már inkább egy-egy híres, jó étterem köré szervezem az utazást, vagy borászatok mellé, így tudom ötvözni a gasztronómiát a kirándulással. Csodás hely Kőszeg, ezer látnivalójával, történelmével, a titkos határ helyeivel, és finom boraival. Ha ide utazok, Jagodics Attila kiváló borait kóstolom, a Hét forrás vizét iszom, és a harangszót hallgatom. Összekapcsolódik a múlt a jelennel, a jövővel, a természet közelében.


 

Minden ételélményed megfelelt az elvárásaidnak?

Á dehogy. Nagyon faxnis vagyok az ételekkel. Így kellemetlen élmény lett a csodás La Contessa Kastély Hotel Szilvásváradon, sokkal jobbat vártam az ételfelhozatalban, és nagy csalódás volt, hogy a pisztráng hazájában járva nem volt pisztráng sem.

De kellemes meglepetésként ért, hogy egy kis eldugott Zalai faluban, Bázakerettyén, a Bonne Chance hotel ételei egytől egyig hibátlanok, isteniek voltak. Visszajáró vendégük lettem.


 

Ha csak az étel alapján választhatnál egy országot, ahol egy évig élhetnél, akkor melyik lenne az és miért?

Franciaországot választanám, a francia konyha számomra az elit csúcsa lenne.

 

Van olyan recepted, melyet egy utazásról hoztál magaddal?

Remek csevapot sütünk grillen, bosnyák és szerb receptek alapján, és klassz vagyok a bulgár sopszka elkészítésében is.

Lengyelországból a Zurek, Erdélyből pedig a vineta és a töltelékes káposzta receptje jött velem haza.


 

Szülőhelyedhez/lakóhelyedhez kapcsolódik valamilyen híres étel vagy ital?

Sajnos nem, de remek berét sütök, ami hazai recept.

Inkább kirándulóhely a szülőhelyem, csodás túra utakkal, Ördög-árokkal, Cuha-völggyel.

 

Van olyan hely, ahová visszajársz?

Igen van, nagyon szeretem az Őrséget, és Zalát, rendszeresen visszajárok kedvenc panzióimba, kedvenc éttermeimbe, és soha nem tudom megunni. És persze Csesznek az örök szerelem, ha hazafelé tartok és felbukkan a vár sziluettje, mindig nagyot dobban a szívem. De nagyon szeretem Zakopanét is, nincs túl messze, nagyon barátságosak, és együtt lehet szeretni a hegyeket és a gasztronómiát. Minden adott.

 

Volt olyan könyv vagy film, mely utazásra csábított?

Naná hogy van, Bauer Barbara: Fekete Rózsa c. könyve után sokadszor is azonnal Etyekre kellett mennem, még szerencse hogy nincs messze mostani lakhelyemtől. De Mörk Leonóra: A porcelánlány c. könyve nyomán a német szigetre Usedonra vágyom. Talán egyszer még belefér.

Filmről pedig a Winnetou forgatási helyszíneit, a Paklenica Nemzeti Parkot említeném.

 

Milyen az utazási stílusod?

Sátrazni már nem szeretek, az all inclusive divatos helyek pedig távol állnak tőlem. A Stílusos vidéki szálláshelyek a kedvenceim, s mivel az ország minden részén van belőlük, ha pénztárcám engedi, szívesen szervezek ezek köré kirándulásokat.

Előre kitalálom, miket fogok megnézni, mik a környék nevezetességei, aztán spontán mindig másként alakul. De ebben ez a legjobb.

 

Mi a három legfontosabb bakancslistás hely, amelyet szívesen meglátogatnál és miért?

- Utazási vágyam Franciaország, sok-sok könyvet olvastam Provance környékéről, szeretném felfedezni a helyi piacokat, az igazi franciás éttermeket, kis középkori falukat.

- Kirándulási vágy most éppen a Tolna megyei Lengyel nevű falu a maga sok-sok látnivalójával, mert még nem fedeztem fel.

- Túrázási vágy pedig a kéktúra utolsó szakaszai hogy befejezhessem, a Zemplén végén Aggtelektől- Hollóházáig.

 

Mit szeretnél tanácsolni 20 évvel fiatalabb énednek?

Fiatalabb koromban nem néztem utána annak, mik a fontos látnivalók ott, ahova utazom, csak a buli és a társaság érdekelt. Persze így is klassz volt, de alaposabban körülnéznék.

Aztán azt javaslom a fiatal önmagamnak, hogy célirányosan fejlessze a tudását a hobbijával együtt. Tavasszal is jártam és most szeptemberben is fogok járni gombaismereti tanfolyamra, mert ugye aki főz is és erdőt is jár, azt a gombák összekötik. A gyógynövényekkel is hasonló a tervem! Tehát kellemeset a hasznossal. :-)


 

Utazási pillanat, melyet sohasem felejtesz el… a legjobb és a legrosszabb?

A legjobb Hercegovina, és a balkáni életérzés. A hídugrást végignézni – az okát és miértjét tudva – fantasztikus.

Legrosszabb, amikor késő este érkeztünk meg Szlovákiába a hegyekbe, és a lefoglalt, kifizetett szállásunk nem volt nyitva felújítás miatt. Szürke, esős, novemberi nap volt, kétségbeeséssel, aggódással. No persze happy enddel végződött az utazás, de mégis rossz érzés volt.

 

Mi volt a legjobb állatokkal kapcsolatos élmény, amit valaha megéltél utazás közben?

Egy Vas megyei falu szálláshelyén szamárbőgésre ébredni. (Mit bőgésre, éktelen ordításra!)

 

Gondolod, hogy a közösségi média megváltoztatta az utazást, és ha igen, hogyan változott?

Szerintem sokkal jobban lehet tájékozódni, ötleteket kapni, utána nézni a látnivalóknak, természeti értékeknek.

Amit sajnálok, hogy a felkapottabb helyeken rengeteg a turista, ami engem arra ösztönöz, hogy mindig a kevésbé ismert országrészeket fedezzem fel. Így jártam pár hete nem divatos, de csodás helyeken, Olaszfaluban, és Alsóperén például.


 

Jó tanácsod az olvasóknak: 

Először is, hogy olvassák, nézegessék a Bakancs és Fakanál honlapját, merítsenek ötleteket, keressenek utazási célpontokat, jó recepteket belőle.

De mindenképpen azt tanácsolom, hogy mozogjanak, legyenek sokat a természetben, és egyenek sok hazai kistermelői finomságot. Ezekkel élményeket és egészséget szerzünk magunknak, ami szerintem a legnagyobb dolog a világon.

 

 

Ahhoz, hogy lépést tarthass azzal, merre jár Erzsébet és milyen finom csemegéket talál utazásai során, nézd meg az alábbi közösségi csatornákat:

Weboldal: www.bakancsesfakanal.hu
Facebook: https://www.facebook.com/Bakancs-és-Fakanál-545231288938554

 

Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg másokkal is!

Ha máskor is szeretnél velünk utazni, inspirációért kövess minket a Mindenütt jóóó blog Facebook oldalán, vagy a blog youtube csatornáján, ahol még több érdekes tartalommal és egy szuper közösséggel találkozhatsz!

 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy benéztél! / Thanks for your visit!